Asus ROG Strix B860-I Gaming WiFi

Lid geworden
mrt 6, 2017
MSI en Asus zijn twee belangrijke merken in de pc-componentenwereld. Na onze review van de MSI B860I Edge Ti WiFi in ITX-formaat is het nu tijd voor de Asus ROG Strix B860-I Gaming WiFi. Een bord dat net zo duur is als het MSI-bord, maar een paar andere voor- en nadelen heeft ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dat zijn eigenlijk de 2 enige nedelen die ook het bordje dat ik heb van Asus met zich mee draagt, alhoewel dat van mij al van enkele jaren geleden dateerd met een 12e gen i5.. Dus midden corona. Mag ik dan concluderen dat Asus geen vorderingen heeft gemaakt? Ik heb overigens een ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI
"Maar" 2.5Gb, en wat mij eigenlijk nog altijd stoort is de slechte koeling van de SSD's, die van mij (2 WD Blacks) draaien bij normaal gebruik rond de 50-55 graden..
Ook ik vond de frontaansluitingen wat magertjes, maar voor het kastje dat ik heb net voldoende (Fractal design Era) maar als je een iets luxere kast met meer poorten gebruikt is het niet voldoende.

Je moet gewoon goed uitkijken waar je dit voor nodig hebt en of er voldoede poorten op zitten en alles snel genoeg is.

Dat zijn eigenlijk de 2 enige nedelen die ook het bordje dat ik heb van Asus met zich mee draagt, alhoewel dat van mij al van enkele jaren geleden dateerd met een 12e gen i5.. Dus midden corona. Mag ik dan concluderen dat Asus geen vorderingen heeft gemaakt? Ik heb overigens een ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI
"Maar" 2.5Gb, en wat mij eigenlijk nog altijd stoort is de slechte koeling van de SSD's, die van mij (2 WD Blacks) draaien bij normaal gebruik rond de 50-55 graden..
Ook ik vond de frontaansluitingen wat magertjes, maar voor het kastje dat ik heb net voldoende (Fractal design Era) maar als je een iets luxere kast met meer poorten gebruikt is het niet voldoende.

Je moet gewoon goed uitkijken waar je dit voor nodig hebt en of er voldoede poorten op zitten en alles snel genoeg is.
Ik had gehoopt dat MSI een itx-versie van de Tomahawk had gemaakte. Dat bordje heeft een fijne prijs een goede features naar mijn mening.

Ik had gehoopt dat MSI een itx-versie van de Tomahawk had gemaakte. Dat bordje heeft een fijne prijs een goede features naar mijn mening.
Helemaal mee eens!

En als ik dan toch specs voor een moederbordje mag geven..
Een itx met eender welke socket (Intel of AMD maakt me eignelijk niet zoveel uit), 10Gb SFP+ poort, 1Gb interface (mag uiteraard ook 2.5Gb zijn. En dan een heel stel SATA poorten liefst met een paar SFF-8643 en uiteraard minstens 2 M2 slots (die mogen wat lanzamer zijn en zelfs Gen3x4) een geluidschip hoeft er niet op te zitten (maar vermoed dat ze dit altijd willen doen) en dat tegen een schappelijke prijs tussen de 150-200€ Qua USB poorten dient er uiteraard het gebruikelijke op te zitten, voor de voorkant 1 x USB3 en aan/uit knop alsook eventueel een power led, aan de achterkant enkele USB2 (omdat die toch altijd in de chipset zitten) en dan een stel USB3 poorten (liefst USB3.2x2 in zowel A als C vorm..)
Uiteraard dient er een PCIe x16 slot aangebracht te zijn voor eventueel nog een HD controller toe te voegen..

Dus als een van de major's dit wil maken denk ik dat ze de homebuilder NAS wereld een dienst doen en iedereen dit bordje zal kopen..
Maar laat ons nog even verder dromen natuurlijk :LOL:
Als iemand nog speciale eisen heeft die hier niet bij staan, mag die ze altijd toevoegen..

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh