Kingston Fury G5 8TB Review. De snelste 8TB-ssd voor gamers

Lid geworden
mrt 6, 2017
In deze review kun je alles lezen over het nieuwe consumentenparadepaardje van Kingston, de Fury Renegade G5 8TB. Deze ssd heeft een indrukwekkende capaciteit en biedt – spoileralert – dito prestaties. Goedkoop is deze ssd niet, maar hij is wel een aantrekkelijke keuze als je een dataveelvraat bent. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dit zou reuze interessant kunnen zijn als het gepaard zou gaan met enigszins normale prijzen maar voor wat er nu gevraagd wordt mag het van mij in de schappen blijven liggen.
Het zelfde geldt voor de huidige RAM prijzen, ik heb de afgelopen weken diverse setjes die ik op het oog had met meer dan 50% in prijs zien oplopen.
Het is te hopen dat er een paar leuke Black Friday aanbiedingen komen anders kan ik het bouwen van een nieuw systeem wel eens op de lange baan schuiven want de prijzen worden inmiddels extreem.

Nope niet interessant voor 880 euro als opslag.
Gaat nog wel even duren een nas op nvme basis voor mij.
1800 euro met koeling voor 2 nvme, dan haal ik liever 2 x 4 TB nvme en vd rest 2 HD voor het geld.
Houd ik nog een bak geld over of voor dat geld heb ik enorm veel opslag dan die 16 TB.
Maarja zolang ze die prijzen zo hoog houden en er geen massa productie van is en dat snap ik.
Ze willen ook geld verdienen, ga ik of een kleine nvme nas bouwen en een gewone nas of een dikke DAS.

Pluspunt hier: blijft aardig cool.
Minpunt op Tweakers:Temperatuur loopt aardig op, cooling vereist.
Schiet mij maar lek..

Teven een leuke ssd voor de helft van de prijs :-)

Pluspunt hier: blijft aardig cool.
Minpunt op Tweakers:Temperatuur loopt aardig op, cooling vereist.
Schiet mij maar lek..

Teven een leuke ssd voor de helft van de prijs :-)
Ik kan daar uiteraard niets over zeggen, behalve dat je mee mag kijken bij me.

Bijlagen

• FLIR0606.jpg
    FLIR0606.jpg
    137.5 KB · Weergaven: 81
Ik zie het nut niet in van 8TB aan snelle opslag voor de gemiddelde gamer.
Aan 2TB heb je voor je meest gespeelde games toch al ruim voldoende ?

Verwach
In deze review kun je alles lezen over het nieuwe consumentenparadepaardje van Kingston, de Fury Renegade G5 8TB. Deze ssd heeft een indrukwekkende capaciteit en biedt – spoileralert – dito prestaties. Goedkoop is deze ssd niet, maar hij is wel een aantrekkelijke keuze als je een dataveelvraat bent. ... verder lezen

Kan niet wachten......ik "verheug" me er nu al op. :p
Grote prijsverlagingen kun je voorlopig vergeten: er is een enorm tekort aan flash op het moment.

Ik denk dat het er ook aan ligt welke games je speelt en wat je met de PC verder nog doet. Mijn zoon speelde veel Fortnite en op het laatst was dat, met alle meuk er op en eraan, bijna 200 GB. Maar ook The Crew Motorfest, Doom Eternal en ga zo maar door. De 500 GB +1 TB aan opslag zit steeds bijna vol.
Zelf heb ik 1 plus 2 TB aan SSD's in mijn machine. De snelste (1 TB) voor Windows, normale apps en muziekproductie. Daar staat alleen al voor 700 GB aan VST's en samples op. De tweede disk (2 TB) is exclusief voor games. Meestal speel ik er een paar parallel, afhankelijk van waar ik zin in hebt, en aangezien games nogal snel 50-80 GB groot zijn, loopt zo'n SSD toch behoorlijk snel vol.

Verwach

Grote prijsverlagingen kun je voorlopig vergeten: er is een enorm tekort aan flash op het moment.
Daar was ik ook al bang voor, ongetwijfeld mede mogelijk gemaakt door de grote vraag voor AI waar we allemaal zoveel "profijt" van hebben.

Daar was ik ook al bang voor, ongetwijfeld mede mogelijk gemaakt door de grote vraag voor AI waar we allemaal zoveel "profijt" van hebben.
Er is nog een tweede reden. Veel fabrikanten hebben de productie verminderd omdat niet zo heel lang geleden de magazijnen overvol lagen en ze enorme verliezen maakten op de chips. Een voorbeeld was dat Samsung een verlies moest rapporteren. De winst van Samsung Electronics werd teniet gedaan door de verliezen bij Samsung Semiconductor.

Er is nog een tweede reden. Veel fabrikanten hebben de productie verminderd omdat niet zo heel lang geleden de magazijnen overvol lagen en ze enorme verliezen maakten op de chips. Een voorbeeld was dat Samsung een verlies moest rapporteren. De winst van Samsung Electronics werd teniet gedaan door de verliezen bij Samsung Semiconductor.
Ja dat hoort bij het bedrijfsrisico, ze hadden destijds gehoopt op veel grotere verkoopaantallen maar die vielen tegen door de corona prijsstellingen, een klassiek kip/ei verhaal.
Nu zullen veel mensen af gaan haken vanwege de prijzen en dan hebben ze straks weer een flinke voorraad.....dit houdt nooit op.

Ja dat hoort bij het bedrijfsrisico, ze hadden destijds gehoopt op veel grotere verkoopaantallen maar die vielen tegen door de corona prijsstellingen, een klassiek kip/ei verhaal.
Nu zullen veel mensen af gaan haken vanwege de prijzen en dan hebben ze straks weer een flinke voorraad.....dit houdt nooit op.
Er is overigens nog een andere markt die veel flash opsnoept en dat is de automarkt. YMTC (Moederbedrijf Lexar) werkt op volle toeren om dat van voldoende flash te voorzien, ook voor Samsung en anderen is dat een belangrijke markt.

Hopelijk kunnen jullie ook de WD_Black SN8100 testen, deze zou vergelijkbaar moet presteren.

Ik daar dus een bloedhekel aan, wil de game dan ook spelen en niet van ow moet hem nog installeren.

Ik daar dus een bloedhekel aan, wil de game dan ook spelen en niet van ow moet hem nog installeren.
Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Maar 880 euro is een hoop geld terwijl die snelle ssd weinig meerwaarde bied.

Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Maar 880 euro is een hoop geld terwijl die snelle ssd weinig meerwaarde bied.
Idd, vd prijs niet nee, kan je beter 2 x 4 GB nemen.
Wil zelf een nas/DAS met 8 tb nvme erin maal x, maar gezien de prijzen ten opzichte van een hd gaat hem niet worden atm.
Ga dus uitwijken naar een DAS, dat is een hybride, maw beste van beide.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh