Nvidia mikt in op brede adoptie quantumcomputing in 2027

Lid geworden
mrt 6, 2017
Nvidia werkt aan een technologie die quantumcomputing dichter bij praktische inzet moet brengen. Tijdens de Supercomputing 2025-conferentie sprak CEO Jensen Huang over een nieuw systeem dat quantumprocessors direct koppelt aan AI-versnellers, met als doel kwantumhardware vanaf 2027 breder inzetbaar te maken in commerciële datacenters. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Gaming lijkt meer en meer een bijzaak te worden voor Nvidia dus AMD zou daarin een leuke slag kunnen slaan, zeker als ze de focus gaan richten op krachtige APU’s.

Gaming lijkt meer en meer een bijzaak te worden voor Nvidia dus AMD zou daarin een leuke slag kunnen slaan, zeker als ze de focus gaan richten op krachtige APU’s.
Als AI zo blijft gaan en de focus van Nvidia zich echt volledig verlegt naar AI dan zie ik het somber in voor de GPU markt. Maar ik ga ervan uit dat Nvidia altijd de resources heeft om GPU ontwikkeling in gang te houden, uiteindelijk verdienen ze er ook een aardige duit mee en het zal zeker helpen bij hun AI-ontwikkeling.
Vanaf het moment dat ze quantum computing echt op orde krijgen weet ik trouwens niet meer hoe belangrijk GPU's nog zijn voor AI. Quantum computing is gewoon gemaakt voor AI redering. Dit zou AI zoveel krachtiger en efficiënter maken (iets wat ik persoonlijk ook wel niet zonder gevaar vind).

Als AI zo blijft gaan en de focus van Nvidia zich echt volledig verlegt naar AI dan zie ik het somber in voor de GPU markt. Maar ik ga ervan uit dat Nvidia altijd de resources heeft om GPU ontwikkeling in gang te houden, uiteindelijk verdienen ze er ook een aardige duit mee en het zal zeker helpen bij hun AI-ontwikkeling.
Vanaf het moment dat ze quantum computing echt op orde krijgen weet ik trouwens niet meer hoe belangrijk GPU's nog zijn voor AI. Quantum computing is gewoon gemaakt voor AI redering. Dit zou AI zoveel krachtiger en efficiënter maken (iets wat ik persoonlijk ook wel niet zonder gevaar vind).
Natuurlijk zal Nvidia met GPU's blijven komen, maar hoewel in gamen redelijk gelijkwaardig is het bij AI taken zo dat de Nvidia kaarten de vloer aanvegen met die van AMD, daarom zullen ze daar veel voor gekocht worden en daarmee ook onaangenaam duur blijven/worden.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh