AMD stelt naar verluidt stopzetting B650-moederborden uit wegens absurde DDR5-prijzen

Lid geworden
mrt 6, 2017
AMD heeft de uitfasering van de B650-series moederborden gepauzeerd, aldus een bron op het Chinese Board Channels-forum. Het bedrijf bevestigde afgelopen zomer dat de focus verschoof naar de nieuwere en duurdere B850-borden, maar zou die beslissing inmiddels hebben teruggedraaid na de ontplofte prijzen van ddr5-geheugen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dit lijkt me voor de betaalbaarheid een vrij zinloze actie want de prijzen voor DDR4 geheugen zitten ook behoorlijk in de lift en beginnen al net zo absurd te worden.

Dit lijkt me voor de betaalbaarheid een vrij zinloze actie want de prijzen voor DDR4 geheugen zitten ook behoorlijk in de lift en beginnen al net zo absurd te worden.
B650 is ook DDR5.
Ze bedoelen hier dat omdat je duur DDR5 moet kopen er minder budget is voor het moederbord.
Puur marketing verhaal want ze kunnen ook gewoon de B850 goedkoper maken, die extra connectiviteit kost echt niet zoveel meer.

DDR4 produktie is toch ook stopgezet?
Dus dat had sowieso niet zoveel zin gehad.
Dat de prijzen daarvan gestegen zijn heeft ook weinig te maken met die AI zooi, meer met schaarste door produktiestop

DDR4 produktie is toch ook stopgezet?
Dus dat had sowieso niet zoveel zin gehad.
Dat de prijzen daarvan gestegen zijn heeft ook weinig te maken met die AI zooi, meer met schaarste door produktiestop
DDR4 gaat vooral omhoog op marktplaats, deels omdat verkopers denken " RAM = RAM " dus ik vraag de hoofdprijs en deels omdat de vraag naar gebruikte hardware wel is gestegen door de hoge prijzen van DDR5 en het stopzetten van de W10 onsersteuning.
Maar ook nieuw zie je hier in Duitsland weer AM4 upgrade sets voorbij komen.
500 euro voor een instap mobo, 5800X + 32gb

Ben een goede prijs voor dat setje. Ik zie net dat de produktiestop pas eind 25 zou ingaan bij een aantal.
Ben benieuwd of het hiermee ook uitgesteld gaat worden dan.

Ben een goede prijs voor dat setje. Ik zie net dat de produktiestop pas eind 25 zou ingaan bij een aantal.
Ben benieuwd of het hiermee ook uitgesteld gaat worden dan.
Zonder die 32gb kost hij 320.
Los wordt 32gb DDR4 hier nieuw voor 160-200 euro aangeboden.
Maar kan idd. ook met die productie stop te maken hebben, of met beide ;)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh