Counterpoint: smartphonemarkt krimpt in 2026 wegens duurder werkgeheugen

Lid geworden
mrt 6, 2017
In 2026 gaan er wereldwijd 2,1% minder smartphones verkocht worden dan in 2025, aldus schattingen van Counterpoint Research. De daling is te wijten aan de prijsstijgingen van werkgeheugen, die smartphones duurder en dus minder interessant maken. Vooral goedkopere modellen zouden hierdoor getroffen worden. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ben benieuwd hoe lang dit allemaal gaat duren. Hoop niet dat we voor enkele jaren zijn vertrokken.

Ben benieuwd hoe lang dit allemaal gaat duren. Hoop niet dat we voor enkele jaren zijn vertrokken.
Dat zal niet overdreven lang zijn denk ik, de hele tech industrie gaat nu te maken krijgen met het concept "jezelf uit de markt prijzen" want het gros van de mensen met gezond verstand gaat de absurde prijzen niet betalen.
Een bedrijf als Samsung zit helemaal in een spagaat want die kunnen straks de eigen producten niet meer kwijt vanwege de prijsstelling omdat ze zelf nog niet zo gek lang geleden hebben besloten flink op de rem te trappen wat betreft de geheugenproductie.
De grote AI aanbieders gaan er vanzelf achter komen dat het asociale gegraai in het aanbod voor prijzen heeft gezorgd die het voor normale mensen onmogelijk maakt om de hardware te kopen om het AI "paradepaardje" te gebruiken.

Alles wat er nu gebeurd heeft nog het meeste weg van een snelcursus "jezelf in de voet schieten".

Dat zal niet overdreven lang zijn denk ik, de hele tech industrie gaat nu te maken krijgen met het concept "jezelf uit de markt prijzen" want het gros van de mensen met gezond verstand gaat de absurde prijzen niet betalen.
Een bedrijf als Samsung zit helemaal in een spagaat want die kunnen straks de eigen producten niet meer kwijt vanwege de prijsstelling omdat ze zelf nog niet zo gek lang geleden hebben besloten flink op de rem te trappen wat betreft de geheugenproductie.
De grote AI aanbieders gaan er vanzelf achter komen dat het asociale gegraai in het aanbod voor prijzen heeft gezorgd die het voor normale mensen onmogelijk maakt om de hardware te kopen om het AI "paradepaardje" te gebruiken.

Alles wat er nu gebeurd heeft nog het meeste weg van een snelcursus "jezelf in de voet schieten".
Wat ik wel vrees is dat het in 2026 nog zal aanhouden. Nieuwe lijnen opstarten is kostelijk en tijdrovend. Ik zie het in 2026 niet gebeuren zonder grote druk van de markt. Het zal de prijzen voorlopig niet drukken. Op lange termijn wel maar het komende jaar, ik twijfel een beetje.

Het jezelf de markt uit prijzen is natuurlijk BS...
Wie prijs wie de markt uit? Ze worden hooguit opgekocht door de grotere bedrijven, wat hun ook weer een smak geld oplevert.
De consument heeft momenteel vrij weinig te willen. Alles gaat helaas naar de AI meuk, en die kopen toch alles wel op Want het is de toekomst, daar komen we helaas toch niet meer onderuit, en het geld wat ze ermee terugverdienen, dan boeit het ze niet dat ze momenteel de hoofdprijs ervoor betalen.

Voor mijn laatste systeem ben ik ook nog 32GB RAM nodig. Ik kan een module uit mijn 9800X3D syteem halen (heeft 64GB),
Maar ik weet niet wat het met de prestaties van dat systeem gaat doen op 1 module.
Ik kan het uitzingen voor een jaar of 2, maar als prestaties dusdanig inkakken, koop ik liever een setje, nieuw, of 2ehands

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh