HWiNFO-update noemt AMD EXPO 1.2: ondersteuning voor sneller geheugen?

Lid geworden
mrt 6, 2017
AMD werkt mogelijk aan verbeterde geheugenondersteuning voor zijn Ryzen-processors. Dat blijkt uit de patchnotes van een HWiNFO-bèta, die AMD EXPO 1.2 noemt. Wccftech heeft daarnaast meer informatie te pakken gekregen over toekomstige ondersteuning voor cudimm. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Wie momenteel een AM5-moederbord bezit, zal waarschijnlijk echter niet aan de slag kunnen met cudimm's: 1usmus stelt dat volwaardige ondersteuning voor deze techniek een aangepaste CA-bus vereist, wat in essentie overeenkomt met een nieuwe chipset. Dit zou AMD's partners ook een reden geven om nieuwe moederborden uit te brengen.

Dat was het punt waar ik eigenlijk op aan het wachten was.
Dan maar geen cu-dimms kopen, die krengen worden erg prijzig.
Hopelijk kan Zen 6 ook prima om gaan met de non-cu dimms en laat het bij x3d weinig performance verlies zien.
Nee daar ga ik helaas voor mijn tweede pc geen nieuw mobo meer voor kopen (kan wel aan de gang blijven zo)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh