Chinese GPU van Lisuan G100-familie voor het eerst uitgeleverd, prestaties blijven bescheiden

Lid geworden
mrt 6, 2017
Meerdere Chinese technologiebedrijven werken aan eigen halfgeleideroplossingen om de afhankelijkheid van westerse chiptechnologie te verkleinen. Een van de meest ambitieuze initiatieven komt van Lisuan Technology, dat al maanden in het nieuws is met zijn nieuwe G100-serie GPU’s. Deze grafische processors zouden grotendeels zonder westerse IP tot stand zijn gekomen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Bescheiden beginnen en daarna doorgroeien. Ik trek dezelfde vooruitgang naar auto's die enkele jaren geleden werden geimorteerd in Europe (LAndwind was de eerste in Belgie) en eerst weggelachen werden.. Maar nu is het een ander verhaal waar Europese fabrikanten moeten bijschakelen om mee te kunnen..
Ik zie een zelfde verhaal bij CPU's en GPU's gebeuren eerlijk gezegd. Misschien nog niet voor de volgende 5 jaar, maar het kan snel gaan.
Ik zeg niet dat ze de markt zullen overnemen maar in elk geval kan een beetje realistische concurentie geen kwaad.. Als nVidia een 5090 voor 5000€ wil verkopen.. dat kunnen ze omdat er niemand maar in de buurt komt naturlijk.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh