Asus ROG Harpe II Ace Review. Dit is een ultieme gamingmuis

Lid geworden
mrt 6, 2017
Asus zoekt in de wereld van de gamingrandapparatuur steeds meer de high-endmarkt op. Een goed voorbeeld hiervan stellen we aan je voor in deze review: de Asus ROG Harpe II Ace, een vederlichte muis met een uiterst precieze sensor.
Het gewenste gewicht van een muis is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak. Toch hebben de fabrikanten in deze branche een race ontketend om een zo licht mogelijke muis te ontwikkelen. Een van die voorbeelden is dit model, de ROG Harpe II Ace. Hij weegt namelijk maar 48 gram, dat is echt heel weinig. Naar onze mening is dat lage gewicht erg prettig, al moet je ‘s zomers geen krachtige ventilator op je bureau zetten. Anders loop je misschien de kans dat je muis wegwaait. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
4 euro per gram muis is inderdaad wel heel erg duur, vooral zonder manier voor de meeste mensen om deze van te voren te testen denk ik dat ie veel links gelegen gaat worden ondanks de uitstekende kwaliteit.

180€ voor een muis die er ongeveer hetzelfde uit ziet als de Hator die ik mocht testen die 90€ kost, toegegeven de Pixart sensor gaat maar tot 30000dpi terwijl deze tot 45000 dpi gaat maar rechtvaardigd dat het dubbel van de prijs? toegegeven, hij weegt 10 gram meer..
Je hebt natuurlijk dan een Asus ROG maar als ze niet eens extra sliders meeleveren en zelfs geen ROG merch..

Hm, ik vind dat deze muis toch wel wat dingen mist voor de serieuze gamer, zoals dedicated knoppen voor het instellen van resolutie/preset, geen sniper-knop. geen free-scroll wheel (volgens mij zelfs geen tilt), geen onboard memory (dus altijd de software nodig) en deze Gear Link is behoorlijk hard gekoppeld aan webservices van Asus, dus zodra men daar de stekker eruit trekt, kun je je muis niet meer instellen.
Voor dat enorme bedrag, vind ik dit toch écht zwaarwegende nadelen.

Net als het eerdere model, veel te veel geld voor een muis...
Op de.logitech trackball Muiden na, geef ik echt niet meer uit als 70-80 euro uit maximaal.
Zelfs als ik mijn muis op 26k zet, met in de Windows instellingen de muis op het laagste stand vliegt de muis over het scherm.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh