Dell kiest voor vergrendelde stroomadapter om problemen met 12V-2x6-aansluitingen te beperken

Lid geworden
mrt 6, 2017
Problemen met oververhitte of beschadigde 12VHPWR- en 12V-2x6-aansluitingen bij moderne videokaarten blijven regelmatig opduiken. Meldingen hierover verschijnen vrijwel dagelijks, onder meer verzameld door het X-account van UNIKO's Hardware. Naast de constructie van de connector zelf blijkt ook onjuiste installatie door gebruikers een belangrijke risicofactor. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik vermoed niet dat Nvidia ooit van die stekkers afstapt.. Toen ik het de eerste keer zag had ik zoiets van.. Waarom die oude stekkers slechter waren dat dit..
Waarom hadden ze niet gewoon 2 schroefjes op de connector kunnen zetten zodat je de stekker moest vastchroeven en je problemen met loskomende of slecht gemonteerde stekkers helemaal niet hebt.. Beter nog is eerlijk gezegd een andere oplossing.. maar ja wie o wie zou daar nu al gebruik van maken (ik heb veel verschillende types voorbij zien komen al die veel meer vermogen kunnen handelen, maar ja die zijn niet voor videokaarten ontwikkeld..)

Er zijn voldoende modellen connectoren die prima de (onzinnig) hoge vermogens kunnen verwerken. Bij voorkeur via slechts 2 adres, zodat ongelijke verdelingen van stromen onmogelijk is. Alleen één probleempje, deze alternatieve opties zijn niet de keuze van Nvidia :cry:

Ze hadden gewoon bij de oude 8 pins moeten blijven
Wie dit ook bedacht heeft.... Wat een verstand ook. :stupid:

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh