[Aankoopadvies] Andere monitor

HallometRobin

Kenner
Lid geworden
apr 16, 2024
Ik heb momenteel deze monitor:

MSI MAG 271QPX QD-OLED E2​

Doet het op zich wel oke. Zwart waardes uiteraard wel zoals het zou moeten.
MSI krijgt het gezeik met die Oled care 2.0 niet opgelost.
Mijn monitor zit al op 0.28 laatste firmware.

Wat er irritant aan is. Stel de monitor staat nog in standby en wil hem aanschakelen.
Lukt niet. Dat ding begin ineens met ze oled care 2.0 uit te voeren.
Leuk denk ik wacht even totdat die klaar is.
Eindelijk kan de monitor aan.
Krijg ik weer zo`n t*ring melding dat hij over 1 min weer die oled care 2.0 gaat doen.
Ben er nou wel klaar mee. Zoveel firmwares verder en nog niet zoals het zou moeten.

Wil voor een ander scherm gaan kijken. Meteen aan en klaar. Geen gezeik met die OLED care.
Het mag uiteraard weer een oled scherm zijn of IPS ben ik ook tevreden.

Heeft er iemand misschien suggesties waar ik naar zou kunnen kijken?

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik neem aan dat je die aanraad omdat deze al eens getest zijn hier?

Was vergeten om bij te vermelden 2560x1440. Er hangt MAAR een RX9070 16GB aan.

Betreft die philips.. Beeld lijkt er wel mooi uit te zien. Maar dit model spreekt me niet aan.. Dan heb ik denk ik liever nog een AOC.

Ik neem aan dat je die aanraad omdat deze al eens getest zijn hier?

Was vergeten om bij te vermelden 2560x1440. Er hangt MAAR een RX9070 16GB aan.

Betreft die philips.. Beeld lijkt er wel mooi uit te zien. Maar dit model spreekt me niet aan.. Dan heb ik denk ik liever nog een AOC.
Misschien raad ik ze aan omdat ik ze zelf review en er dus goede ervaringen mee.

Ik heb momenteel deze monitor:

Doet het op zich wel oke. Zwart waardes uiteraard wel zoals het zou moeten.
MSI krijgt het gezeik met die Oled care 2.0 niet opgelost.
Mijn monitor zit al op 0.28 laatste firmware.

Wat er irritant aan is. Stel de monitor staat nog in standby en wil hem aanschakelen.
Lukt niet. Dat ding begin ineens met ze oled care 2.0 uit te voeren.
Leuk denk ik wacht even totdat die klaar is.
Eindelijk kan de monitor aan.
Krijg ik weer zo`n t*ring melding dat hij over 1 min weer die oled care 2.0 gaat doen.
Ben er nou wel klaar mee. Zoveel firmwares verder en nog niet zoals het zou moeten.

Wil voor een ander scherm gaan kijken. Meteen aan en klaar. Geen gezeik met die OLED care.
Het mag uiteraard weer een oled scherm zijn of IPS ben ik ook tevreden.

Heeft er iemand misschien suggesties waar ik naar zou kunnen kijken?
Ik heb even contact gehad met MSI. Ze raden je aan om je monitor via het OSD te resetten en dan eventjes je voedingskabel los te halen en een paar minuten te wachten voordat je hem er op nieuwe indoet. Zou je vervolgens kunnen proberen of het probleem blijft bestaan? Als het probleem aanwezig blijft, dan moet je even contact opnemen met de servicelijn van MSI: 085-54 011 315

Ik heb even contact gehad met MSI. Ze raden je aan om je monitor via het OSD te resetten en dan eventjes je voedingskabel los te halen en een paar minuten te wachten voordat je hem er op nieuwe indoet. Zou je vervolgens kunnen proberen of het probleem blijft bestaan? Als het probleem aanwezig blijft, dan moet je even contact opnemen met de servicelijn van MSI: 085-54 011 315
Ja zeker de moeite waard om te proberen.

Als het probleem aanwezig blijft, vraag me dan af wat MSI dan van plan is.

EDIT ik heb het gedaan wat je hebt gezegd.

Ga het in de gaten houden of het nou beter gaat.

Scherm gaat denk ik waarschijnlijk toch naar de woonkamer pc.

Moet alleen nog wachten op het nieuwe bureau meubel kast.. En dan alles installeren.
Monitor gaat op de rand van het bureau of misschien met een muurbeugel. (ligt eraan hoeveel werkblad ruimte ik over hou.)
Me vrouw wilt er straks er ook eraan werken, maar dan heb ik wel een HDMI splitter nodig om de laptop aan te koppelen.

Laatst bewerkt:
Ja zeker de moeite waard om te proberen.

Als het probleem aanwezig blijft, vraag me dan af wat MSI dan van plan is.

EDIT ik heb het gedaan wat je hebt gezegd.

Ga het in de gaten houden of het nou beter gaat.

Scherm gaat denk ik waarschijnlijk toch naar de woonkamer pc.

Moet alleen nog wachten op het nieuwe bureau meubel kast.. En dan alles installeren.
Monitor gaat op de rand van het bureau of misschien met een muurbeugel. (ligt eraan hoeveel werkblad ruimte ik over hou.)
Me vrouw wilt er straks er ook eraan werken, maar dan heb ik wel een HDMI splitter nodig om de laptop aan te koppelen.
Als het probleem aanwezig blijft, dan wordt de garantieprocedure door MSI opgestart. Dat kan vervanging of reperatie betekenen. Overigens is deze monitor nog niet zo oud: dus je kunt ook de winkel aanspreken waar je hem hebt gekocht.

Bedankt voor je gedane hulp.

Ik ga het even paar weken zo aanzien.. (had hem eigenlijk al te koop staan) (denk alleen niemand er 400 euro voor wilt geven) (dus ja dan doe ik hem toch niet weg)

Maar als deze goed blijft werken ga ik hem straks maar beneden gebruiken.

Heb daar een andere MSI staan met een andere kwaal... Dus ja ben op dit moment niet meer zo MSI minded als het op monitoren aankomt.

Bedankt voor je gedane hulp.

Ik ga het even paar weken zo aanzien.. (had hem eigenlijk al te koop staan) (denk alleen niemand er 400 euro voor wilt geven) (dus ja dan doe ik hem toch niet weg)

Maar als deze goed blijft werken ga ik hem straks maar beneden gebruiken.

Heb daar een andere MSI staan met een andere kwaal... Dus ja ben op dit moment niet meer zo MSI minded als het op monitoren aankomt.
Ik zou je ook in dat geval aanraden even met de supportlijn van MSI even te bellen

Nou dat is eigenlijk meer een ontwerp foutje van MSI zelf.

LED valt niet te zien.. Is super klein en zit ergens onder achteraan.
Het is heel lastig te zien of dat de monitor uit is gezet..
Normaal laat ik dat ding ook gewoon maar in standby staan zo vervelend dat ik het vind.
Ook kwaliteit beeld van dat ding is niet geweldig.. Al lijken de specs waarvan ze adverteren dat het om een redelijk bij de tijd ding is.
Mijn AOC die boven staat heeft beter beeld voor 1080P

4 uur gebruikt en die k*t monitor begint weer te zeiken om OOOOH LED CARE.. (net alsof die binnen 4 uur gebruik ineens kapot gaat of zo)

Geen MSI meer voor mij hier. (althans de monitoren van hun) (als die verkocht kan worden gaat die lekker weg)

Van wat ik lees is dat die Oled Care na zo'n 4 uur zou verschijnen, en dat is dan nog wat uit te stellen. Dus dat zou dan normaal zijn?

Ik heb er wel bewust voor gekozen geen monitor/paneel met die zooi te nemen

Heb geen idee. Tijd kan ook gewoon random zijn hoe ze dat in de scaler firmware ingesteld hebben.
Je bent dan echt overgeleverd aan MSI en die firmware.. Dus als zij het verzieken is het voor die hele monitor serie verziekt die op de zelfde firmware zit.

Mijn OLED TV planned veel beter die tijd in.. En als ik hem niet gebruik zet ik hem op standby (stekker erin en lampje aan maar scherm zwart) In die tussentijd mag hij dat uitvoeren)
En als ik hem gebruik is hij er allang weer klaar mee. (duurt denk ik 7 - 10 minuten)

OLED hoeft niet perse slecht te zijn.. Ligt eraan hoeveel tijd die fabrikant erin heeft gestoken om de firmware te oprimaliseren.
Maar bij deze MSI is het vaak maar kort achter elkaar.

Het lijkt mij te irritant dat een monitor met andere dingen bezig moet, dan waarvoor ik hem heb gekocht: simpel beeld weergeven

Misschien is oled wel beter, of op sommige vlakken...maar die oled care haalt voor mij alles onderuit :ROFLMAO:

Ja precies, daarvoor koop je ook zo`n monitor.

Maar je weet nooit hoe hij het doet vanuit de doos, voordat je hem nog niet geprobeerd hebt.
Zeker als het om losse firmwares gaat, lijken de fabrikanten daar wat lakser mee om te gaan.
(gaan minder tijd in optimalisaties steken, als gebruiker ben je dan de tester.) en als er maar veel gebruikers klagen, komt er eens een nieuwe firmware om de hoek kijken. In de hoop dat het gevonden probleem word opgelost (wat dus niet altijd zo is helaas)

Als de monitor niet verkocht kan worden voor de vraag prijs gaat het ding wel naar onderen. ( heb ik minder haast) (mocht die weer erop springen dan maar even een koffie maken of zo)

En nou dat ik een ultra wide wilde kopen voor de andere machine. Gaat die 700 euro kostende MSI Oled wel aan me neus voorbij..
Ik snap dat het bij dat model misschien die problemen er niet hoeven te zijn.. En dat dat ding wellicht wel goed werkt.
Maar als ik daar 600 - 700 euro tegenover moet zetten, verwacht ik wel iets zonder problemen te krijgen.
Ben ook denk ik wel blij met een VA of IPS ultra wide voor 400 euro.

MSI heeft ook een OLED scherm met OLED CARE en een sensor op de markt.. Sensor ziet of je aanwezig bent.. (maar goed zulke (AI) onzin wil ik al helemaal niet in huis halen.

OLED op TV en Nintendo Switch maken overigens wel een aardig verschil.

Alleen op Cachyos lijken er wat betere kleuren uit te komen.
Post automatically merged:

Stel ik zoek naar een 1080P monitor.

Heb momenteel een AOC
24G2W1G4 staan.

Is er nieuw nog een model te koop die gelijkwaardig beeld kwaliteit heeft of zelfs nog beter?

Laatst bewerkt:
Ik zou je ook in dat geval aanraden even met de supportlijn van MSI even te bellen

Kunnen ze niet gewoon die firmware aanpassen zodat het wel goed werkt.

Heb het net weer.

Eerste bij het aanzetten begint het ledje meteen al weer te knipperen en dan is het scherm nog niet eens aan.
Als die paar seconden aan is gaat die weer zeuren om die oled care en dan MOET ik het uitvoeren.

Misschien kunnen ze het wellicht zo maken dat ze cancel button actief maken (want die kan je nou niet selecteren) en dat je dan gewoon op cancel kan drukken.
(omdat het nou niet gaat is het juist vervelend wat je moet weer dat hele proces door lopen.)

Leek wel of dat de vorige firmware het beter deed.

De monitor is niet slecht, die firmware 0.28 is niet zo best.

Kunnen ze niet gewoon die firmware aanpassen zodat het wel goed werkt.

Heb het net weer.

Eerste bij het aanzetten begint het ledje meteen al weer te knipperen en dan is het scherm nog niet eens aan.
Als die paar seconden aan is gaat die weer zeuren om die oled care en dan MOET ik het uitvoeren.

Misschien kunnen ze het wellicht zo maken dat ze cancel button actief maken (want die kan je nou niet selecteren) en dat je dan gewoon op cancel kan drukken.
(omdat het nou niet gaat is het juist vervelend wat je moet weer dat hele proces door lopen.)

Leek wel of dat de vorige firmware het beter deed.

De monitor is niet slecht, die firmware 0.28 is niet zo best.
Gewoon even contact met ze opnemen en ze een kans geven een oplossing te bieden.

Ik heb de

maar beneden neer gezet. ( op de woonkamer pc aangesloten) (scherm op dit bureau is groot genoeg.. En dan kan die straks mooi aan de muurbeugel hangen.

En vind dat hij het hier veel beter doet dan de

MSI MAG 255PXF​

Die hier eerder stond.
Merk op dat de 271QPX veel veller is.. Zo vel dat ik hem eigenlijk denk ik nog iets moet bij regelen.
Letter zijn wel wat kleiner op dit 1440 scherm.. Misschien dat ik de schaling iets groter maak.
Als het wat groter is is het wel beter leesbaar en niet meer zo`n korrelig beeld als de 255PXF.

Ik heb de schaling op mijn 4k monitor ook op 175% ofzo. Anders heb ik een vergrootglas nodig.
Hetzelfde op een full hd TV aan de HTPC.
Soms moet je wel eens in het systeem, de terminal oid, dan is 100% niet te doen.

Stel de grote in om CTRL vast te houden en dan met je scroll wiel van je muis te vergroten of te verkleinen.
Werkbalk wat groter gemaakt in de instellingen van cachyos zelf.

Stel de grote in om CTRL vast te houden en dan met je scroll wiel van je muis te vergroten of te verkleinen.

Dat werkt niet met je bureaublad/pictogrammen of vensters die niet kunnen maximaliseren(en vergroten)

Dat werkt niet met je bureaublad/pictogrammen of vensters die niet kunnen maximaliseren(en vergroten)
kan gewoon in het OS zelf. Alles is in te stellen. Werkbalk ook wat groter gemaakt.. (kijkt fijner dan die hele smalle waar die standaard op staat)

kan gewoon in het OS zelf. Alles is in te stellen. Werkbalk ook wat groter gemaakt.. (kijkt fijner dan die hele smalle waar die standaard op staat)

I know, dat heb ik ook gedaan toch?

Ben weer even terug. Heb een andere vraag betreft deze monitor..
Zoals gezegd staat deze momenteel beneden.. Nou wel tevreden ermee. (ben wel eventueel aan het denken om later misschien een 32 inch paneel te nemen (omdat ik dan PC en console beter kan combineren)

Alleen zit met een probleem.. Eigenlijk een audio probleem.. Monitor heeft geen speakers.. Eigenlijk wel jammer, dan had ik een goedkopere oplossing gehad..
Helaas pakt het nou wat duurder uit.

Ben van plan om op deze monitor een Nintendo switch 2 dock set erop aan te sluiten.
Zou graag in de avond ook wel eens de switch 2 willen aan slingeren als me vrouw naar bed toe moet (en vroeg eruit moet voor de volgende dag)
Dan is mijn 48 oled tv ineens niet meer beschikbaar. Ja dat is opzicht wel jammer.
Kan dan mijn nieuwe sony wh-1000xm4 hoofd telefoon op zetten en klaar.

Overdag wil ik ook de audio kunnen gebruiken die van de switch 2 dockset naar de HDMI poort gaat.
Heb geen device om dan me audio eruit te laten komen.

Ben aan het denken om iets van een soundbar te kopen.

Vraag me af bij deze wat een goede optie zou kunnen zijn. Ik wil de monitor toch iets van aan het bureau blad maken.. Maar denk dat aan de muur beter zou zijn.
Welke soundbars zouden aan te raden zijn gebruik onder linux.. (wil niet in de knoei komen dat de software alleen op windows werk)

Denk dat ik wel klaar ben met deze monitor.

Eerst gewoon een hele week gaat het goed.

En dan weer op een dag achter elkaar weer die oled care..
Je kan niks doen, dan alleen maar weer wachten. Merk op dat het nou steeds kort achter elkaar gebeurd.

En ja ga zeker voor een ander merk nou.
Misschien probeer ik wel een gigabyte (nooit gehad overigens)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh