Microsoft biedt meer vrijheid rond Copilot-knop, taakbalk en startmenu in Windows 11

Lid geworden
mrt 6, 2017
Microsoft brengt veelverzochte aanpasmogelijkheden naar Windows 11. Zo gaan de taakbalk en het startmenu, waar de techgigant al sinds de release van het huidige os veel kritiek voor vangt, op de schop. Ook de Copilot-knop krijgt meer functionaliteit voor wie dat wil. Het gaat om wijzigingen die eerst nog getest moeten worden door Windows Insiders of pas later dit jaar worden uitgerold naar het grote publiek. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het gaat de goede kant op, nu ook nog de optie om Copilot helemaal uit te schakelen of verwijderen.

Dit weekend Windows11 IoT Enterprise LTS geïnstalleerd zit trouwens nog steeds ramvol scvhost troep, AI zooi en andere overbodige zaken. Dus die kroegpraat dat deze LTS versie ontdaan is van overbodige zooi is niet waar!
Gelukkig is er BCrapuninstaller https://github.com/Klocman/Bulk-Crap-Uninstaller en FlyOOBE https://github.com/builtbybel/FlyOOBE, om heel die troep eruit te slopen.
Vooral flyOOBE zit vol met software om Windows overdaad te temmen. Echt een must.
Lean Windows distro’s zoals Tiny, Atlas, FoS vond ik wat risicovol aangezien ze hier ook de security schil hebben weggehaald.

Dit weekend Windows11 IoT Enterprise LTS geïnstalleerd zit trouwens nog steeds ramvol scvhost troep, AI zooi en andere overbodige zaken. Dus die kroegpraat dat deze LTS versie ontdaan is van overbodige zooi is niet waar!
Heb geen ervaring met Windows 11 Enterprise maar bij Windows 10 is het zeker geen kroegpraat, het is wel altijd zaak de edities van de licentiesleutel aanbieders te gebruiken want die zijn van een aantal zaken ontdaan omdat het gebruik van MS accounts wordt afgeraden bij particulier gebruik van de Enterprise edities.

Ik heb er geen ms account voor nodig 🤫 en ik denk niet dat er buiten de AI zooi, weinig performance verschil is tussen win10 LTS en WIN 11 LTS versies.
Ja ik zit nog in de install fase maar ik verwacht, van wat ik zie in MS taskmanager, niet, dat ik uiteindelijk iets van een performance verbetering zal zien tov een goed geoptimaliseerde Win10 of Win11pro, die ik eerst had als game OS.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh