Nvidia rapporteert gamingomzet niet langer als apart segment, opnieuw recordkwartaal dankzij AI

Lid geworden
mrt 6, 2017
Nvidia heeft de financiële resultaten van het afgelopen kwartaal bekendgemaakt, waaruit blijkt dat er alweer een record is gesneuveld. De omzet uit de AI-activiteiten blijft alsmaar groeien, wat nu door de techgigant wordt weerspiegeld in een nieuwe indeling van gerapporteerde marktplatformen. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dit was te verwachten en eigenlijk ook iets wat iedereen al wist, namelijk dat gamers er al jaren niet meer toe doen bij Nvidia.
Zelf vind ik Nvidia/AMD dus ook niet eens een overweging meer, de "keuze" is hoe dan ook AMD.

Blijft een vreemde toestand, A.I. dat steeds meer winst oplevert maar in het dagelijks leven vooral gebruikt lijkt te worden om (kitsche) beeldmanipulatie uit te voeren. Doet me een beetje denken aan de woordspeling: ''A solution looking for a problem.'' Vooral dat zelfs met gaming, waar Nvidia groot mee is geworden A.I. framegeneratie gelijk staat aan een smerig filter over je scherm. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het een bubbel is die maar niet wilt klappen.

Dit was te verwachten en eigenlijk ook iets wat iedereen al wist, namelijk dat gamers er al jaren niet meer toe doen bij Nvidia.
Zelf vind ik Nvidia/AMD dus ook niet eens een overweging meer, de "keuze" is hoe dan ook AMD.
Vanuit bedrijfstechnisch oogpunt begrijp ik het wel. Als de gaming divisie nog maar zo'n 8 procent van je totale omzet bedraagt, dan ligt daar niet je focus meer.

En bij AMD is het niet veel anders (zo'n 10%), dus daar verwacht ik straks ook wel soortgelijke berichten van.

Vanuit bedrijfstechnisch oogpunt begrijp ik het wel. Als de gaming divisie nog maar zo'n 8 procent van je totale omzet bedraagt, dan ligt daar niet je focus meer.

En bij AMD is het niet veel anders (zo'n 10%), dus daar verwacht ik straks ook wel soortgelijke berichten van.
Ongetwijfeld, mijn automatische keuze voor AMD heeft ook meer te maken met de betere Linux ondersteuning en daar verwacht ik bij Nvidia helemaal niets meer van nu gaming daar van ondergeschikt belang is geworden.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh