Test en Win: moeiteloze, snelle wifi in huis met de FRITZ!Mesh 2700 3-Pack

Lid geworden
mrt 6, 2017
Wifi: wie kan er nog zonder? Een netwerk in huis wordt steeds belangrijker. Al is het maar om in contact te blijven, te werken, te studeren of te ontspannen met een lekkere film, muziek of een spannende game. Je kunt een FRITZ!Mesh 2700 3-Pack winnen om je hele huis te voorzien van een betrouwbaar én veilig thuisnetwerk. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Oei, dit is bijna té mooi om voorbij te laten gaan. Heb al jaren een paar uitdagingen op dit gebied in huis wat ik met wat kunst en vliegwerk afvang.

Ik heb mijn Asus en Fritz net vervangen door 1 Ubiquiti..
Ik il enkel zeggen dat diegene die dit wint er een hele goeie en Europese set voor krijgt.. Ik sla deze dus over en doe niet mee.

Was dat om consolidatie of andere redenen ? Niet tevreden ?
Ik had eerst een volledig Fritz netwerk maar enkel Wifi 5. Ik heb toen geupgrade naar Wifi 6. Maar we hadden altijd issues qua snelheid.. Ik dacht dat het lag aan het netwerk. dus nog een Asus netwerk ernaast gezet, eerst enkel achter de Fritz router, maar daarna een Asus router (ik had een XD6 router en dan 3 XD6s satelieten. Dit ging goed, maar toen ik uiteindelijk wat ubiquiti switches kocht (van die PoE gevoede 5 poorts gigabit switchjes en ik bij mijn broer zijn router plaatste zag ik wel het voordeel. Uiteindelijk vorige zomer de knoop door gehakt en Express 7 geplaats met dan nog een 3 tal access points wifi 7 en toen de Asus en Fritz wifi opgeheven. Het nadeel van de Fritz was dat als je een apart netwerk voor OT wilde maken dit niet echt mogelijk was, bij de Asus ging dit wel, maar dan niet optimaal. Nu met Ubiquiti geen enkel issue meer.
Maar ik denk dat Fritz wel een hele goede oplossing is eerlijk gezegd.. Het was pas toen ik aan zo'n 60-70 wireless devices zat dat ik issues begon te krijgen. De Asus ging even beter maar uiteindelijk weren er toch issues omdat de 2,4GHz netwerken met mekaar vochten, zelfs als ik de bandbreedte zo small mogelijk had staan..

Oei, dit is bijna té mooi om voorbij te laten gaan. Heb al jaren een paar uitdagingen op dit gebied in huis wat ik met wat kunst en vliegwerk afvang.
Ik woon gelijkvloers in een mooi appartement waar het netwerk totaal geen uitdaging is dus ik zal voor je duimen. ;)

Goed bezig Frank! Leuk om de acties zien te passeren :-)
Ik woon te klein om hier een nuttige review over te maken dus laat hem ook passeren.

Aan diegene die ermee aan de slag gaat, ik ben benieuwd hoe snel devices wisselen van accespoint zonder dat je iets moet forceren. Ben al een paar keer op een locatie geweest waar dit om de een of andere reden niet goed loopt, hij blijft maar vasthouden aan een zwakker signaal tot dat je de wifi eens op en af zet.

Ik woon te klein om hier een nuttige review over te maken dus laat hem ook passeren.

Aan diegene die ermee aan de slag gaat, ik ben benieuwd hoe snel devices wisselen van accespoint zonder dat je iets moet forceren. Ben al een paar keer op een locatie geweest waar dit om de een of andere reden niet goed loopt, hij blijft maar vasthouden aan een zwakker signaal tot dat je de wifi eens op en af zet.
Dat zou bij Mesh niet mogen gebeuren.. Ik denk wel dat het ene systeem er beter mee om kan dan het andere, daar heb ik eigenlijk met alle 3 mijn netwerken nooit last van gehad (wel als je gewoon meerdere access points opzet met hetzelfde SSID zonder enige inteligentie (Mesh dus) achterliggend.

Dat is het probleem niet met dit soort producten. Ben ook benieuwd naar jouw mening en zou het leuk vinden als je meedoet.

Laat dat nou net ook één van mijn pijnpunten zijn !

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh