FRITZ!BOX 4690 Review. Een krachtige Europese router met 10 gigabit

Lid geworden
mrt 6, 2017
Veel technologische producten komen niet uit Europa. Het Duitse FRITZ! probeert een antwoord van Europese bodem te zijn. In deze review bekijken we de FRITZ!BOX 4690 van dit merk, een modem met wifi 7 en 10Gbit-aansluitingen. De fabrikant belooft veel functionaliteit en puike prestaties. Of dat ook het geval is, bekijken we in dit artikel. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Mijn ervaring met Fritz is dat firmware updates erg lang op zich kunnen laten wachten. Vooral op het moment als het apparaat pas net nieuw op de markt komt en hier en daar nog enige foutjes in de software zit.

Het is wel jammer dat bijvoorbeeld devolo niet met zulke apparaten op de markt komt.. Want een tweede speler zit ik wel op te wachten.

Betreft de wifi sterkte, daar ben ik mee bekend.. Die is op elke gelijk waardige uitziende apparaat (die de zelfde behuizing heeft) redelijk het zelfde. Dat komt omdat er niet zulke boeiende antennes ervoor gebruikt worden.

Hier nog iets te lezen over de 6Ghz band:

Heb geen idee of het ooit voor de EU markt nog op de markt gaat komen.

Het modem heeft ook een Wireguard VPN-server aan boord. Dat is handig, want dan hoef je op openbare netwerken geen gebruik te maken van een vpn-abonnement en kun je gratis veilig via je eigen netwerk het internet op.

Kan je wellicht hier wat dieper op ingaan hoe je dit moet instellen? Heb dit ook op me fritzbox staan, maar heb geen enkele idee wat ik ermee kan doen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh