AOC U27B3AF Monitor Review: Een prima 4K-monitor voor een prikkie

Lid geworden
mrt 6, 2017
Een UItra HD- oftewel 4k-monitor duur? AOC laat met de U27B3AF zien dat er ook modellen voor relatief weinig geld zijn. Hij kost 239 euro; de vraag is of je voor dat geld ook wat krijgt. Wij zijn ermee aan de slag gegaan en hebben bekeken wat de U27B3AF heeft te bieden. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ok prijs voor een 4k scherm !? Ik ben niet een ware kenner, maar ik hoor wel steeds meer geluiden om mij heen dat mensen gewoon geen 60Hz schermen meer accepteren, zelfs niet voor niét gaming doeleinden. Er is natuurlijk altijd nog een gigantische horde mensen voor wie een scherm een scherm is natuurlijk, en dan is de prijs hét beslissingspunt bovenop dat ie 'groot' is.

Ok prijs voor een 4k scherm !? Ik ben niet een ware kenner, maar ik hoor wel steeds meer geluiden om mij heen dat mensen gewoon geen 60Hz schermen meer accepteren, zelfs niet voor niét gaming doeleinden. Er is natuurlijk altijd nog een gigantische horde mensen voor wie een scherm een scherm is natuurlijk, en dan is de prijs hét beslissingspunt bovenop dat ie 'groot' is.
Dat kan, maar dan moeten ze wel de portemonnee trekken. Een 120Hz-scherm kost al gauw zo'n 150 euro extra.

@Frank Everaardt Ik ben eigenlijk ook redelijk benieuwd naar wat jouw indruk is van de voet trouwens. Ik zie nogal wat monitoren voorbij komen tegenwoordig met niet alleen vrij kleine maar vooral ook smalle voeten die dan behoorlijk staan te wiebelen. Ook deze lijkt weer behoorlijk klein, maar wellicht is het gezichtsbedrog?

Grappig dat je dit nu vraagt. Was net aan het worstelen met een 49 inch groot scherm en de bijbehorende voet. Daar zit natuurlijk wel een iets andere voet onder. De voet van de monitor in dit artikel is functioneel. Hij is verzwaard met wat metaal, een stukkie beter dan de supergoedkope monitor die ik hier heb staan bij een paar testsystemen. Daarmee wil ik niet zeggen dat de voet van deze AOC de meest geweldige voet is ooit, maar voor een monitor uit dit prijssegment is het prima. Overigens komen er op niet al te lange termijn nog een flink aantal reviews van schermen aan.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zie ik niet veel verschil tussen 60 en 120 Hz bij normaal desktopgebruik (browser, Visual Studio, command prompt, Visio e.d.). Ik werk 8-10 uur per dag aan een 34" LG 3440x1440 @60 Hz en dat is hardstikke rustig voor mijn ogen. Bij gaming is 120 Hz wél duidelijk beter, maar dat was mij destijds de toch wel forse meerprijs niet waard. Daarbij kan mijn KVM-switch ook maximaal 4k @ 60 Hz aan, dus dat is ook nog een beperkende factor.

Persoonlijk zie ik niet veel verschil tussen 60 en 120 Hz bij normaal desktopgebruik (browser, Visual Studio, command prompt, Visio e.d.). Ik werk 8-10 uur per dag aan een 34" LG 3440x1440 @60 Hz en dat is hardstikke rustig voor mijn ogen. Bij gaming is 120 Hz wél duidelijk beter, maar dat was mij destijds de toch wel forse meerprijs niet waard. Daarbij kan mijn KVM-switch ook maximaal 4k @ 60 Hz aan, dus dat is ook nog een beperkende factor.
Dat ben ik met je eens, ik werk met vijf verschillende monitoren op verschillende locaties en voor mij is 60 Hz voor het vele tik- en fotowerk dat ik doe voldoende. Voor gaming wil ik ook graag meer. Een 120 Hz 4K-scherm kost 150 euro meer en dan heb je een instapper. Een instapper waarvan ik me afvraag hoe goed de beeldkwaliteit is. Die 150 euro, is veel meer dan de helft de prijs, van dan deze AOC. Hij is niet luxe, maar biedt een prima plaatje voor 239 euro. Vandaar dat hij een Great Value Award toegekend heeft gekregen. Natuurlijk zijn er tal van opties te bedenken, dat dit scherm niet biedt, maar die kosten allemaal natuurlijk geld.

Als je verzoeknummers hebt, mag je het laten weten.
Mijn dochter vroeg laatst een curved monitor voor haar 'light' gaming opstelling. Ik kon toen zo 123 niets redelijks vinden in een prijsklasse rond de €250. Nu zie ik dat er volgens mij al een paar curved monitor reviews gepasseerd zijn inmiddels, dus ik zal eerst eens even daar doorheen snuffelen en tevens zoeken naar de (on)zin van een dergelijk apparaat.

Mijn dochter vroeg laatst een curved monitor voor haar 'light' gaming opstelling. Ik kon toen zo 123 niets redelijks vinden in een prijsklasse rond de €250. Nu zie ik dat er volgens mij al een paar curved monitor reviews gepasseerd zijn inmiddels, dus ik zal eerst eens even daar doorheen snuffelen en tevens zoeken naar de (on)zin van een dergelijk apparaat.
Euh, ik heb nog geen curved monitor gedaan. Ik ben net een review aan het afronden van een curved model, maar dat is wel een model voor officegebruik en in een veel hogere prijsklasse.

Euh, ik heb nog geen curved monitor gedaan. Ik ben net een review aan het afronden van een curved model, maar dat is wel een model voor officegebruik en in een veel hogere prijsklasse.
Wat ik bedoelde was dat ik in het forum onder monitoren wat gelinkte artikelen naar curved monitoren gezien dacht te hebben. Ben ook benieuwd naar jouw artikel overigens, ongeacht of dit voor gaming is of niet.

Wat ik bedoelde was dat ik in het forum onder monitoren wat gelinkte artikelen naar curved monitoren gezien dacht te hebben. Ben ook benieuwd naar jouw artikel overigens, ongeacht of dit voor gaming is of niet.
Er komt toevallig net nog een andere binnen, maar die is bedoeld voor gaming en ook aan de dure kant. Op het forum zullen ongetwfijfeld wat nieuwsartikelen te vinden zijn. Mocht je testverzoekjes hebben: dan hoor ik het graag en zal ik proberen het model te verkrijgen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh