Bloomberg: Sony ontwikkelt PS5-handheld om te concurreren met Nintendo Switch

Lid geworden
mrt 6, 2017
Sony werkt aan een draagbare console die in staat moet zijn om PlayStation 5-games te draaien. Dat stelt Bloomberg op basis van enkele niet nader genoemde bronnen. Het apparaat, dat zich nog een vroege ontwikkelingsfase bevindt, moet de strijd aangaan met concurrenten zoals de Nintendo Switch. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Volgens Bloomberg wil de Japanse fabrikant met deze zet een antwoord bieden op de Nintendo Switch, die zich in een winstgevende niche bevindt.
Rare stelling van Bloomberg, er heeft nog nooit een concurrent een antwoord gehad op wat Nintendo doet.
Het gaat bij Nintendo ook niet om de hardware maar om het game aanbod waar ze een grote fanbase mee hebben opgebouwd.
Een console van Nintendo koop je ook meestal niet om de nieuwste triple A titels mee te spelen, dat hebben de systemen van Sony en Microsoft altijd beter gedaan.

@xzandr ik wilde net iets vergelijkbaars typen. Daarnaast is de switch ook een console, niet een of/of. Dan zou PlayStation met de Switch Lite willen concurreren, maar de oorspronkelijke switch maakt het juist tot een heerlijk veelzijdig apparaat wat voor een relatief laag bedrag je zowel een console geeft als de mogelijkheid om hem handheld te gebruiken, waarbij idd de gespeelde games/plezier/gemak voorop staat en niet zozeer de grote pracht en praal van de triple A games op de PlayStation.

Ik zie het in ieder geval niet in elkaars vaarwater komen en ik vraag me sterk af of dedicated hand held game apparaten echt interessant zijn nu iedereen een computer in de hand heeft.

Ik zie het in ieder geval niet in elkaars vaarwater komen en ik vraag me sterk af of dedicated hand held game apparaten echt interessant zijn nu iedereen een computer in de hand heeft.
Tja het is een gok, misschien zouden ze beter een moderne variant van de game telefoon uit kunnen brengen die ze ooit met Ericsson hebben gehad.

S1.JPG

Met het portable maken van een huidige console lijkt dit eerder een antwoord op de Steam Deck dan de Switch. Juist het blijven aanbieden van een reeks games die oorspronkelijk van Nintendo's handhelds kwamen (Pokemon, westerse releases van Fire Emblem etc) is wat de Switch zo'n unieke positie gaf. Toch gun ik Sony het beste, laatste keer dat hun handheld divisie flopte was het hele bedrijf 5 jaar aan het janken (Vita).

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh