Cloudflare stuurt AI-crawlers het bos in

Lid geworden
mrt 6, 2017
AI-bedrijven sturen massaal webcrawlers het internet op, om data te verzamelen voor het trainen van modellen of voor het vullen van hun zoekmachines. Voor de meeste websitebeheerders levert dit weinig tot geen voordeel op — sterker nog, het veroorzaakt vaak onnodige belasting van servers. Cloudflare heeft nu een oplossing ontwikkeld die standaard AI-crawlers blokkeert, én een alternatief biedt voor partijen die wel legitiem toegang willen tot je content. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
“Originele content is wat het internet tot een van de beste uitvindingen ooit maakt,” aldus Matthew Prince, medeoprichter en CEO van Cloudflare

Hele sterke quote dit, en het verklaard mijn huidige twijfels richting de meest recente AI hype. Als het allemaal zo goed is dan hoeven we er niks van te merken.

Nou voor Ti is dit best een probleem. We maken hier content met hart en ziel en dit zomaar laten opeten door een AI-tool is een uitdaging voor ons. We maken gebruik van Cloudflare en gaan dit ook toepassen.
Ik heb van begin af aan gezegd dat AI voor consumenten een veredelde zoekmachine is die parasiteert op het werk van anderen.
Als je naar iets zoekt wat je al eerder had gevonden met welke zoekmachine dan ook krijg je met AI een bij elkaar geraapt verhaal met allemaal informatie die je al eens gezien hebt.
In een gunstig geval wordt er nog wel aan bronvermelding gedaan maar veel gebruikers zullen niet meer verder kijken bij de bron.

Ik heb van begin af aan gezegd dat AI voor consumenten een veredelde zoekmachine is die parasiteert op het werk van anderen.
Als je naar iets zoekt wat je al eerder had gevonden met welke zoekmachine dan ook krijg je met AI een bij elkaar geraapt verhaal met allemaal informatie die je al eens gezien hebt.
In een gunstig geval wordt er nog wel aan bronvermelding gedaan maar veel gebruikers zullen niet meer verder kijken bij de bron.
Klopt, ik stond gisteren nog te praten met een PR-persoon die het heel belangrijk vindt dat bepaalde bronnen in die tools worden geciteerd. Voor Ti en andere websites is het niet echt heel erg interessant omdat 0,0000000000000001 procent door gaat klikken. We hebben al een aantal 'beveiligingen' tegen dit soort zaken, maar gaan dit ook toepassen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh