Goodram PX700 2TB SSD Review. Hoe snel is deze Poolse PCI-Express 4.0-ssd?

Lid geworden
mrt 6, 2017
De PX700-ssd in deze review is afkomstig van Goodram, geen heel bekend merk in de geheugenmarkt. Met een prijs van 160 euro is de 2TB-versie van deze ssd niet erg goedkoop. We waren benieuwd naar de prestaties, dus hebben we hem getest. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Prima review maar wat ik mis is wat meer informatie over verbruik en temperatuur, dat laatste is natuurlijk afhankelijk van omstandigheden maar het verbruik kan wel een indicatie zijn.
Ik lees/kijk op dit moment erg veel SSD reviews en afgezien van de top prestaties zie je de overige informatie maar sporadisch.
Het is m'n bedoeling een 2/4TB SSD in een gesloten dock zonder koeling te plaatsen zonder daarbij het dock te transformeren tot een warmhoudplaatje voor een Mac Mini, top prestaties zijn voor mij dus van ondergeschikt belang t.a.v. verbruik en temperatuur.

Ik kan me zo voorstellen dat veel laptop bezitters die opslag willen upgraden de zelfde prioriteiten hebben en het zou dus mooi zijn als er wat meer aandacht voor komt.

De temperatuur van deze ssd liep op tot zo'n 50 graden, dat is niet exceptioneel. Omdat iedere behuizing net even anders is, vind ik het een beetje tricky om er een heel zwaar waarde oordeel aan te koppelen. Behalve als het echt een uitschieter is, zoals de pcie 5.0-ssd's.

De temperatuur van deze ssd liep op tot zo'n 50 graden, dat is niet exceptioneel. Omdat iedere behuizing net even anders is, vind ik het een beetje tricky om er een heel zwaar waarde oordeel aan te koppelen. Behalve als het echt een uitschieter is, zoals de pcie 5.0-ssd's.
Ja het hangt qua temperatuur zeker van de omstandigheden af, maar zoals ik al aangaf kan het stroomverbruik wel een indicatie zijn.

Het stroomverbruik is niet heel eenvoudig en betrouwbaar te meten. Je zet nu eenmaal niet makkelijk een meter tussen een ssd en een m.2-slot.

Het stroomverbruik is niet heel eenvoudig en betrouwbaar te meten. Je zet nu eenmaal niet makkelijk een meter tussen een ssd en een m.2-slot.
Dat snap ik, het zal ook ongetwijfeld de reden zijn dat ik er zo weinig informatie over vind.

Leuke review en om te vergelijken. Laatst heb ik de Samsung 990 Pro 4TB gekocht, en dit blijft een van de snelste te zijn en hier ook weer meegenomen. Valt op hoe een standaard PCI-E 4.0 kan verschillen van elkaar.

Dat je die SSDs op pagina 2 kan aanklikken, betekend dat er nog een database komt met info over deze producten?

Zie dat deze momenteel nog nergens naar gelinkt zijn.

Het feit dat de SSD in Europa wordt geproduceerd vind ik persoonlijk echt wel een pluspunt

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh