Is dit niet een beetje hetzelfde als dat mensen je opbellen om je whatsapp te kunnen hacken? Eerst wordt er een verzoek aangemaakt die dan op je telefoon de WA Code geeft. Vervolgens wordt je opgebeld, of je de code wilt delen. Die "hackers" hebben mij op die manier al een paar keer proberen te bellen op die manier. Ik kreeg een code uit het niets. Even later werd ik gebeld...nooit opgenomen natuurlijk
Sindsdien alles wat anoniem belt en geen +31 is, geblokkeerd door deze LANDnummers toe te voegen als spam:
+1*
+2*
+30 +32* +33* +34* +35* +36* +37* +38* +39* (+31* dus niet)
+4*
+5*
+6*
+7*
+8*
+9*
Alles wat met +1* tm +9* begint wordt dus geblokkeerd, UITGEZONDERD de +3 reeks, daarvan alleen de +30* en dan vanaf +32* tot en met +39*
+31* wordt dan dus geaccepteerd.
Het sterretje betekent elk opvolgend cijfer erna, en zo herkent de telefoon het ook.
Heb je bijvoorbeeld ouders, of iemand die vaak lastig gevallen wordt met deze zooi, dan is dit zeker het overwegen waard om hem/haar hiermee te helpen. En als je bijvoorbeeld familie in een land heb zitten, dan moet je de serie even aanpassen zoals ik in de " 3 serie" ook gedaan heb.
Zelf heb ik nooit meer een gek telefoontje gehad.