Microsoft Copilot game assistent kan volgende maand getest worden door Xbox Insiders

Lid geworden
mrt 6, 2017
Dat heeft Microsoft bevestigd in de laatste aflevering van de officiële Xbox Podcast. In april moet de nieuwe functionaliteit beschikbaar komen op mobiele apparaten voor Xbox Insiders. Het is de bedoeling dat de AI-functionaliteit niet alleen vragen kan beantwoorden, maar ook als een soort game-maatje fungeert. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Het is mogelijk om Copilot zelf in te stellen zodat deze beter aansluit op wat je van de chatbot wil.
Het is te hopen dat dat de optie "UIT" erbij zit want anders heeft de Xbox z'n langste tijd gehad hier.
Wie verzint dit?.....en wat voor een slappe hap gamer ben je als je AI nodig hebt om een game uit te spelen.

Het is te hopen dat dat de optie "UIT" erbij zit want anders heeft de Xbox z'n langste tijd gehad hier.
Wie verzint dit?.....en wat voor een slappe hap gamer ben je als je AI nodig hebt om een game uit te spelen.
Ik weet vrij zeker dat het (voorlopig) volledig optioneel zal zijn. Misschien wordt het later zelfs wel tegen betaling o.i.d. Ik zie de meerwaarde ook niet zo.
Ik kan me wel voorstellen dat als een game wordt gemaakt met een ingebouwde AI assistent dat dat interessante gameplay mogelijkheden met zich mee kan brengen. Bijvoorbeeld een Unreliable narrator-idee. Of een echte soort Cortana in Halo.
Wat dat betreft denk ik wel dat er mogelijkheden zijn om verhalen misschien wat meer interactiviteit te geven, maar wat Microsoft hiermee probeert te bereiken is me ook een raadsel. Kans dat het gewoon vervelend is lijkt me eigenlijk het grootst.

Geen gesprekken met NPC's, geen multiplayer bots die hun persoonlijkheid overdragen van spel tot spel, maar een korte samenvatting die bij de meeste spellen al standaard inbegrepen zit.
Microsoft probeert hier dus beurswaarde te creëren met zinloze AI hype en zou hier net zo voor afgestraft moeten worden als bijvoorbeeld Ubisoft die twee jaar geleden NFT artikelen in games aanbood.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh