NVME M.2 Drive in HP Z400

Ik heb een HP Z400, die geen ondersteuning biedt voor booten vanaf een NVME drive

Is het wel mogelijk om in dit systeem een PCI-E naar NVME M.2 adapter te gebruiken met een M.2 drive erin? Deze wil ik dan puur als opslagdrive gebruiken (geen bootdrive)

Ik zat dan te denken aan deze parts:

en de door TI geteste SSD:

Ik heb dat ook wel gedaan in bepaalde systemen. Ik zou wel even checken of HP niet een of andere gekke beperking heeft. Ik denk dat dit wel goed gaat, HP heeft / had ook de Z-Drive namelijk.

Ik heb dat ook wel gedaan in bepaalde systemen. Ik zou wel even checken of HP niet een of andere gekke beperking heeft. Ik denk dat dit wel goed gaat, HP heeft / had ook de Z-Drive namelijk.

Ik heb de Lexar 2TB aangeschaft met een AKASA adapter:

Volgens mij is het bord nog PCI-E 2.0? in welk slot adviseer je de adapter met SSD te zetten? In slot 2 PCI-E 16x zit de Quadro K4000 al

pagina met specs van de PCI-E sloten (pagina 61)

Ik zou hem in een van de twee overige pci-express 2.0-aansluitingen plaatsen. Het maakt niet veel uit welke je neemt. Gevoelsmatig zou ik voor slot 1 gaan.

Ik zou hem in een van de twee overige pci-express 2.0-aansluitingen plaatsen. Het maakt niet veel uit welke je neemt. Gevoelsmatig zou ik voor slot 1 gaan.

Thx, ga ik dat morgen eens proberen. (als het binnen komt)

Nee, maar ik vraag me ook af of dat nodig is op PCI-e 2.0? Zal hij dan de maximale snelheid halen? Daarnaast is het een backup/opslagmedium die niet continue belast wordt. En verder, als het gekopieerd wordt vanaf een SATA SSD/HDD, zal hij sowieso nooit de maximale snelheid halen.

Of zit ik ernaast?

Ik vind het moeilijk in te schatten. Ik vermoed dat de airflow niet geweldig gaat zijn, dus uit voorzorg zou ik het doen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh