Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
PCIe 7.0 lanceert in 2025: tot 128 GB/s met een Gen7-SSD
PCI-SIG is de instantie die de standaarden bepaalt voor de interface die miljarden computers op hun moederbord gebruiken om apparaten zoals GPU’s, razendsnelle SSD’s en meer aan te sluiten. De PCI-SIG heeft versie 0.7 van de PCIe 7.0-specificatie vrijgegeven ter goedkeuring aan zijn leden, met een definitieve afronding gepland voor later dit jaar. ... verder lezen
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Vraag me eigenlijk af op welke versie momenteel in de server omgeving word gebruikt.
En het gaat zeker nog wel 3-4 jaar duren voordat we versie 7.0 in consumenten producten zullen zijn.
Het is alleen jammer dat de M.2 SSD hierop best wel achter loopt.
Ik snap dat op dit moment nog geen pci-e 5.0 M.2 ssds nodig zijn.
En dat versie 4.0 momenteel wel de sweetspot is..
Maar het is ook wel vreemd om te zien dat versie 5.0 nog maar weinig in gebruik is.. Althans er is niet veel van verkocht en prijzen zijn ook nog absurd hoog.
Hoe zit het met de warmte afgifte van 5.0 ssds. Hoorde dat er wel problemen mee waren en dat die dingen best heet worden.
Maar is dit inmiddels wel al opgelost.. Of haken we nog steeds aan dit probleem vast.
En hoe willen ze dit met toekomstige ssds gaan doen die nog sneller zijn?
P.S Ik heb overigens geen spijt van dat ik voor AM4 destijds toch voor de pci-e 4.0 versies heb gekozen en voor AM5 voor de Pci-e 5.0 versies.
Snap dat het voor 5.0 momenteel nog niet noodzakelijkelijk is. Maar over 2-3 jaar staat het er misschien anders voor..
Dan was het gaan voor de nieuwere versie toch niet zo`n slecht idee.
(voorbeeld wat gegeven kan worden is dat intel 12th - 14th gen processors het veel beter deden op het pcie 5.0 platform met DDR5.)
Welja nog wat meer snelheid, ze kunnen er beter eerst voor gaan zorgen dat verbruik en temperatuur acceptabel blijven anders zijn dit soort SSD’s straks onbruikbaar voor veel toepassingen.