Race Element, mijn open source project voor Race/Driving Simulators

RiddleTime

Kenner
Lid geworden
apr 10, 2024
In 2022 heb ik veel tijd besteed aan een race simulator genaamd Assetto Corsa Competizione, al dus wel met een stuurtje en pedaaltjes(T300RS GT Edition).
Tijdens dit race avontuur begon ik een appje genaamd ACC Manager te maken waarmee je de setups van een auto kon bekijken en vergelijken zonder het spel te starten, als snel kwam het onder mijn aandacht dat deze simulator ook een telemetrie interface had, dusja.. dan ga je eens nadenken wat je daar allemaal mee kan doen. Niet veel later had ik mijn eerste HUDs/Overlays gemaakt: een live grafiek met daarin de invoer % van je pedalen en stuurtje, een metertje om de g-krachten te laten zien, een live grafiek van de bandendruk.. en zo verder!

1751749004919.png

Begin 2023 besloot ik de app te hernoemen naar Race Element, in plaats van ACC Manager, het idee was de HUDs ook beschikbaar te maken voor andere simulators. Ondertussen was het een kwestie om met oude GDI+ technologie toch een redelijk efficient HUD systeem te maken, ik wou geen Electron/Web app maken gezien dat behoorlijk wat overhead was. Dat was mij aardig gelukt, dus in de zomer van 2024 besloot ik om te kijken of ik een generieke data interface kon maken waar ik elke race of driving simulator op aan kon sluiten, in Oktober dat jaar bracht ik de eerste release uit die ook werkte met Assetto Corsa, iRacing en RaceRoom.

De app rond April 2025:
1751749895188.png

Op moment van schrijven zijn er ruwweg 50-60 HUDs voor Assetto Corsa Competizione en zijn de meeste 'basic' HUDs zoals een input bar en input trace voor elke simulator die in de app selecteerbaar is wel beschikbaar. Ik moet eigenlijk nog wat meer tijd nemen om dit initiële bericht uit te breiden, dus wellicht zal er nog wat meer info aan toegevoegd gaan worden. Voor nu, neem als je wilt een kijkje op de github of website van het project. Hulp of tips zijn altijd welkom, het project is gemaakt om van te leren of om meer te leren. (ooh en de software is gratis en dat wil ik graag zo houden! het project is geschreven onder GPL-3 )

GitHub: https://github.com/RiddleTime/Race-Element
Website: https://race.elementfuture.com/guide/features (de website is ook open sourced)

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh