Review: Audio-Technica ATH-CKS30TW+

Tostie1987

Nieuweling
Lid geworden
dec 3, 2024
IMG_1260.JPG

Audio-Technica ATH-CKS30TW+ review

border%20aangepast.png
Inleiding
Audio-Technica maakt vele mooie audio producten. De variatie in producten gaat van draaitafels tot microfoons en van koptelefoons tot elementen voor draaitafels. Nu heeft Audio-Technica de ATH-CKS30TW+ op de markt gebracht. Dit zijn draadloze oortelefoons met een oplaadcase. Audio-Technica biedt kwaliteit en ik schaar ze onder de premium merken. Maar zijn deze oortelefoons ook wel zo premium? Je leest het in de review hieronder!

border%20aangepast.png

In deze review schrijf ik over oortelefoons en oordoppen. De oortelefoons zijn dan de muziek makende apparaten zelf en de oordoppen zijn dan de rubber stukjes welke je op de oortelefoons zou kunnen doen.

Uitpakken en bouw
Uitpakken

IMG_1255.JPG

IMG_1256.JPG

De ATH-CKS30TW+ worden geleverd in een bruine, kartonnen doos met daarom wit karton. Op dit witte karton staat een mooie afbeelding van de oortelefoons. Op de achterkant staat nog wat informatie over de oortelefoons.

De oortelefoons en toebehoren worden goed verpakt. Het karton zit strak genoeg om de spullen heen zodat ze goed vastzitten.
IMG_1257.JPG

Allereerst zie je de oplaadcase zitten waarin dan weer de oortelefoons zelf zitten. De oplaadcase is weer omgeven door een bruin papier. Ik kan dit papier het beste omschrijven als het soort papier dat je krijgt wanneer je een brood koopt. Het zorgt ervoor dat er geen krassen om de oplaadcase komen.

In totaal zitten de volgende onderdelen in de verpakking:
IMG_1259.JPG

- 1x een paar ATH-CKS30TW+ oortelefoons
- 1x oplaadcase (USB-C)
- 1x USB-A naar USB-C (oplaad)kabel
- 1x zakje met oordoppen, in totaal worden er acht oordoppen erbij geleverd
- boekjes, echt heel veel boekjes (algemene informatie, maar ook boekjes m.b.t. de veiligheid)

Op de afbeelding hierboven heb ik ervoor gekozen om enkel één van de twee standaard informatieboekjes op de foto te zetten.

Bouw
IMG_1260.JPG

IMG_1261.JPG

IMG_1266.JPG

De bouw voelt over het algemeen goed. Om te beginnen met de oplaadcase. Ik heb er flink op proberen te krassen met mijn nagels, maar ik kreeg er geen krasje in/op. Ook heb ik flink lopen trekken aan het 'deurtje' van de oplaadcase. Ook deze bleef goed op zijn plek zitten. Ik heb er vertrouwen in dat de oplaadcase nog prima heel is als je deze met een sleutelbos in je achterzak doet en erop gaat zitten.

Dan de oortelefoons zelf. Het valt op dat de oortelefoons lekker licht van gewicht zijn. Hierdoor zitten ze gemakkelijk en goed in het oor. Ze zijn ook weer niet zo licht dat ze met elke windvlaag van tafel vallen. Volgens Audio-Technica zelf zijn beide oortelefoons elk 4.5 gram en weegt de oplaadcase 28 gram. De oordoppen zelf zijn ook van prima kwaliteit. Ik heb ze meerdere keren van de oortelefoons afgehaald en erop terug gedaan en zag geen beschadigingen. Het terugplaatsen van (vooral de kleinere oordoppen) kost nogal wat drukkracht. Op een gegeven moment voel je een soort klik en zitten ze vast. De overige zes oordoppen zijn van dezelfde kwaliteit. De oordoppen die erbij zitten hebben vier maten. Je zou kunnen zeggen XS, S, M en L. Je kunt natuurlijk op de ene oortelefoon een S oordop doen en op de andere een M (in mijn geval).

De oplaadkabel is een USB-A naar USB-C kabel van 25 centimeter. Dit is een standaard rubberen kabel. Er wordt geen adapter bijgeleverd.

De ATH-CKS30TW+ zijn te verkrijgen in vier verschillende kleuren:

- Mat zwart (deze review)
- Beige
- Transparant zwart (fantastisch!)
- Evergreen

Persoonlijk vind ik de transparant zwarte oortelefoons nog toffer dan de mat zwarte versie. Vroeger had ik ook een transparante behuizing gameboy. Daar doen die oortelefoons mij aan denken.

De oortelefoons zijn op te bergen in de oplaadcase. Deze houdt de oortelefoons niet alleen veilig bij elkaar, maar laden ze ook op. De oortelefoons gaan zonder noice-cancelling tot 7.5 uur mee en met noice-cancelling aan tot 6.5 uur. In combinatie met de oplaadcase kun je in totaal tot 17.5 uur luisteren met noice-cancelling aan en tot 20 uur met noice-cancelling uit.

border%20aangepast.png
Specificaties
De specificaties van de oortelefoons en de oplaadcase zijn te vinden via de volgende link: https://www.audio-technica.com/nl-nl/ath-cks30tw

Hieronder belicht ik enkele interessante of belangrijke features van de oortelefoons:

- 9 mm drivers
- ANC met transparantie- en spraakmodus
- IP55, dus water- en stofbestenig (enkel de oortelefoons)
- Out of Range-alarm en product locator
- Soundscapemodus
- Instelbare aanraaksensor
- Multipoint Pairing

De 9 mm drivers zijn van Audio-Technica's eigen ontwerp. Op de website van Audio-Technica hebben ze het vooral over de (ultra)diepe bass tonen. Dit klopt echt wel! Zeker in de preset 'Bass Boost Deep'. Normaal gesproken ben ik geen fan van dit soort extreme presets. Ik vind het vaak overdreven klinken, maar ik vind de bas zeer indrukwekkend en juist niet te overdreven klinken. Meer over de geluidskwaliteit in het volgende hoofdstuk.

De active noice-cancelling werkt zoals je van ANC gewend bent. Met tonen die in frequentie nauwelijks veranderen, werkt de ANC prima. Ik heb geen hoorbaar verschil gemerkt in audio kwaliteit wanneer de ANC aan of uit stond. Wanneer er snel veranderende tonen zijn, dan werkt het uiteraard minder goed. Ik heb ze ook op de fiets getest. De wind zorgt dan voor ruis. Ik raad het ten zeerste af om ANC aan te zetten, aangezien de oortelefoons dan ruis proberen te onderdrukken, maar dan juist zelf meer ruis veroorzaken. Tijdens het buiten fietsen heb ik de normale stand aan, oftewel noice-cancelling en hear-through modus uit.

Dankzij de IP-55 certificering zijn de oortelefoons stof- en waterbestendig. In theorie komt het erop neer dat ze spatwaterbestendig zijn. Je zou ze per ongeluk onder een douche-straal kunnen houden en dan doen ze het nog. Het is vooral praktisch tijdens het sporten. Het zweet en een eventuele regenbui zal er niet direct voor zorgen dat de oordoppen stuk zijn.

De Audio-Technica ATH-CKS30TW+ beschikken over een leuke functie, namelijk de functie Out of Range-alarm. Zoals de naam al doet vermoeden zorgt het ervoor dat je een melding op je telefoon krijgt zodra de oortelefoons buiten het bluetooth bereik zijn. Uiteraard krijg je ook een melding zodra deze weer binnen bereik zijn. Ik merk toch dat ik functie gebruik. Thuis zet ik deze functie uit, want het maakt mij verder niet uit waar de oortelefoons zich in huis bevinden. Op het werk heb ik deze functie wel aan, want dan laat ik ze nog wel eens liggen en dat wil ik liever niet.
De melding ziet er als volgt uit.
De telefoon pusht deze natuurlijk ook door naar de smartwatch. Al met al vind ik het om de gemakkelijke praktische redenen een fijne toevoeging.
Schermafbeelding 2025-01-18 202309.jpg

In het menu ziet de functie er als volgt uit.
Schermafbeelding 2025-01-18 202356.jpg

De soundscapemodus is geen preset als 'Bass boost', 'Vocal' of een andere preset. De soundscapemodus is een modus waarbij je kunt kiezen uit bepaalde vooraf gedownloade geluiden. Dit kunnen geluiden zijn die een bos nabootsen of de zee, maar ook een kampvuur of white noise. Deze geluiden moeten dus van tevoren worden gedownload. Deze geluiden kunnen dan ook offline afgespeeld worden en kosten verder geen mobiele data. De bestandsgrootte varieert van 1.9 MB voor pink noise tot ongeveer 50 MB voor Serenity. Hieronder een screenshot van de verschillende soundscapemodi.
Soundscape.jpg

De ene modus vind ik beter geslaagd dan de andere. De audiokwaliteit is hoog. Ik kan niet aangeven wat de bitrate van de bestanden is. Ze klinken in ieder geval prima. Uiteindelijk heb ik alle modi uitgeprobeerd en vooral waterfall, stream, forest en pink noise zijn mij goed bevallen. Zodra je de ANC aan hebt en luistert naar een van deze soundscapemodi kom je lekker tot rust.

Modi:

- Ocean: Geluiden van het tij op het stand
- Fireside: Kampvuurtje met knisperend hout
- Stream: Kabbelend riviertje
- Forest: Geluiden uit het bos met hier en daar een vogeltje
- Waterfall: Waterval, flink luider dan 'rain'
- Rain: Regengeluiden vallend op een straatoppervlak
- Rejuvenation: Het beste te omschrijven als een kerkkoor met veel 'aaaahhh en ooooh'
- Tranquility: Serene klanken welke je veel in massagepraktijken hoort
- Journey: Serene klanken, meer van muziekinstrumenten
- Serenity: Serene klanken, meer van muziekinstrumenten
- White Noise: Geluid wat je vroeger hoorde als je geen kanaal had op tv
- Pink Noise: Klinkt voor mij eigenlijk als hele zware regenval in het bos
- Quiet Office: Het beste te omschrijven als een airco die op een afstand aanstaat, niet onprettig

De instelbare aanraaksensor zijn de sensoren aan de zijkant van de oortelefoons. Deze kun je een functie naar gelieven laten uitvoeren. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat, wanneer je éénmalig op de linker oortelefoons tikt, de muziek moet stoppen. Of je kunt ervoor kiezen dat de muziek juist harder moet. Bij het tikken op de zijkant van de rechter oortelefoon kun je dan bijvoorbeeld ervoor kiezen dat het geluid zachter gaat. Meer over deze functies in het (sub)hoofdstuk 'app interface'.

De functie multipoint pairing is een bluetooth functie waardoor je met twee apparaten tegelijkertijd verbonden kan zijn. Ik vind het zelf fijn dat deze functie erin zit. Zo had ik de oortelefoons met mijn laptop verbonden en wilde ik instellingen aanpassen. Dit moet dan weer op mijn mobiele telefoon en ik baalde al dat ik dan eerst weer moest ontkoppelen. Maar dit hoefde dus niet! Ik kon simpelweg de bluetooth koppeling met mijn telefoon opzetten. De muziek op de laptop speelde door en ik kon zo instellingen live op mijn telefoon aanpassen. Over het algemeen valt op dat het bluetooth koppelen prima gaat. Ik heb tot nu toe geen enkele hapering gehad en het opnieuw koppelen met andere apparaten gaat gewoon goed.

Hieronder een screenshot van de koppeling tussen mijn telefoon en de oortelefoons.
IMG_1271.PNG

border%20aangepast.png
App interface en geluidskwaliteit
App interface

De app interface ziet er als volgt uit.
Schermafbeelding 2025-01-18 202814.jpg

Van boven naar beneden zie je de volgende dingen.
Allereerst zie je de oortelefoons met daaronder witte lijntjes met procenten ernaast. Deze geven aan hoe vol de batterijen nog zijn. AAC geeft aan welke audio codec er wordt gebruikt. Daaronder staan de ambiance control. Hier kun je aangeven of je noice-cancelling aan wilt zetten, hear-through modus of juist niets. Met de hear-through modus hoor je je eigen stem terug in je oren. Dit zorgt ervoor dat je gesprekken kunt voeren met andere mensen zonder dat je je oortelefoons uit hoeft te doen. De vertraging tussen het uitspreken van woorden en het terughoren van deze woorden is klein, maar niet zo klein dat het niet opvalt. Ik merk dat ik meer pauzes toevoeg tijdens mijn praten doordat er toch een kleine vertraging is.
Onder de ambiance control staat de equalizer. De equalizer geeft toegang tot bepaalde presets van geluiden. Hierdoor geeft je bepaalde tonen een boost. Meer hieover in het subhoofdstuk 'geluidskwaliteit'. Er valt te kiezen uit vijf presets: Bass boost - deep, Bass boost - beat, Dynamic, Vocal en Clear (en je kunt dit uitzetten).
Hieronder staat weer de Low Latency Mode. Deze modus zorgt ervoor dat er zo weinig mogelijk vertraging zit tussen het geluid dat op de computer/telefoon/tablet/laptop wordt afgespeeld en het daadwerkelijk afspelen van het geluid in de oortelefoons. Hoe dit praktisch werkt, wordt uitgelegd in het hoofdstuk 'gaming, sporten, films kijken en dagelijks gebruik'.
In de Soundscape modus kun je kiezen voor bepaalde geluiden. Denk hierbij aan geluiden van bijvoorbeeld een bos, regenval of bijvoorbeeld white noise.
Weer onder soundscape kun je zien met welk apparaat of welke apparaten je op dat moment verbonden bent. Je kunt muziek terugspoelen, pauzeren, doorspelen en het volume aanpassen. Als je op het radertje klikt, opent zich een nieuw menu met een schuifje voor het volume. Normaal gesproken heb je 16 stappen binnen het volume. Nul is natuurlijk geen geluid en 16 is 100% geluid. Via dit submenu kun je er ook voor kiezen om meerdere stappen toe te voegen, bijvoorbeeld 32 stappen of 64 stappen. Het geeft je dus meer controle over het volume. Persoonlijk maak ik hier weinig gebruik van, want het lukt prima met de knoppen aan de zijkant van mijn telefoon of het schuifje op het toetsenbord van mijn computer.
IMG_1277.PNG

Bovenaan het standaard menu staat nog een radertje. Als je daarop klikt, krijg je het volgende te zien.
IMG_1280.PNG

IMG_1281.PNG

Persoonlijk begrijp ik niet zo goed waar dit menu weer voor is. Het lijken meer geavanceerde functies, maar eigenlijk valt er weinig meer aan te passen dan in het gewone menu zoals hierboven besproken. Enkel in sommige submenu's valt er meer specifiek iets in te stellen. Zo kun je in dit menu bijvoorbeeld de links-rechts balans instellen terwijl dit niet in het gewone menu kan. Bij het stukje 'system' kun je meer fijn afstellingen doen. Denk hierbij aan het toewijzen van functies aan knoppen of het instellen van spraakbesturing. Spraakbesturing kan overigens alleen in het Engels of Japans.

Geluidskwaliteit
Dan wellicht het belangrijkste van de ATH-CKS30TW+. Hoe klinken ze?

Hoe iets klinkt is persoonlijks. Vaak kan men het er wel over eens zijn als iets echt slecht klinkt en andersom ook. Over het algemeen kan ik zeggen dat de oortelefoons goed klinken. Al ligt dit wel aan de preset die je gebruikt. Een preset is een audio profiel. Deze profielen zorgen ervoor dat bepaalde beter naar voren komen en andere juist wat minder. De volgende presets zijn te kiezen:

- Bass Boost - Deep
- Bass Boost - Beat
- Dynamic
- Vocal
- Clear

Je kunt er ook voor kiezen om geen preset/equalizer aan te hebben. Als je je vinger langer op een preset houdt, dan opent zich een submenu waarin je specifieker kunt zien wat de preset doet. Hieronder een samengevoegde afbeelding. Hierin kun je het verschil zien tussen de preset 'Bass boost - Deep' en 'Clear'.
Schermafbeelding 2025-01-18 203043.jpg

Zoals je op bovenstaande afbeelding kunt zien, zie je een driehoekvormig raster. Deze gaan van Mid, naar Bass en High. Logischerwijs neigt Bass Boost - deep meer naar de bas. Clear neigt blijkbaar meer naar Mid en High. Je kunt per preset ook nog aangeven wat de intensiteit moet zijn. Standaard staan deze op 'default'. Je kunt deze ook op Mild of Strong zetten. Het driehoekje wat je dan in het midden ziet vergoot of verkleint zichzelf. Persoonlijk vond ik default bij Bass boost - deep meer dan voldoende. Jammer genoeg kun je niet zelf een preset aanmaken door zelf een driehoek te maken in dit raster.

Het is mij opgevallen dat sommige tonen in bepaalde presets volledig wegvallen. Zo luister ik vaak naar hetzelfde muziekstuk. Hierdoor weet ik welke tonen ik normaal gesproken hoor. Toen ik via de preset Bass boost - deep naar hetzelfde muziekstuk luisterde, viel mij ineens op dat ik bepaalde tonen die ik normaal gesproken wel hoor ineens niet hoorde. Ik heb het meermaals teruggespoeld. De tonen/noten die ik hoorde te horen, hoorde ik niet. Toen ik wisselde naar bijvoorbeeld de preset clear (of toen ik de preset uitzette) hoorde ik het weer wel. Als gebruiker is het dan handig om ervan op de hoogte te zijn dat de presets ervoor zorgen dat bepaalde tonen nog beter tot uiting komen (de boost was fantastisch, zeker als je rekening houdt met hoe klein de oortelefoons zijn), maar dat andere tonen letterlijk weg kunnen vallen. Als je voor het eerst naar een muziekstuk luistert, dan zal het niet opvallen. Je weet immers niet dat je iets mist. Maar als je vaker luistert, dan zal het zeker opvallen. Het is een persoonlijke voorkeur. Zo kun je bijvoorbeeld naar het luisteren van hardstyle muziek kiezen voor de Bass boost - deep preset om zo de bass en diepere tonen nog beter uit te laten komen of juist de preset/equalizer tijdelijk uitzetten. Ik raad het niet aan om tijdens het luisteren van hardstyle juist voor de preset 'vocal' of 'clear' te kiezen. Dit klinkt onnatuurlijk.

Persoonlijk vind ik muziek met meer bas goed klinken door de oortelefoons. Ook heb ik geluisterd naar hardstyle, pop muziek, klassieke muziek, happy hardcore/house, opera en pianomuziek. Wat vooral opvalt is dat je per muziekstuk goed moet kijken welke preset je kiest. Dit 'verbetert' bij gebrek aan een beter woord de luisterervaring. De presets uitzetten, werkt ook goed.

Voor mij geldt de volgende presets bij de muziekstijl (of film):
Hardstyle - Bass boost - deep
Pop muziek - uit/geen preset
Klassieke muziek - Clear
Happy hardcore/house - uit/geen preset
Pianomuziek - Clear
Opera - Vocal
Film: uit/geen preset

Bovenstaande voorkeuren zijn natuurlijk puur persoonlijk. Wil je een gemiddelde ervaring of ga je lekker naar de radio luisteren, dan ga je natuurlijk niet constant wisselen tussen de verschillende presets. In dat geval kies ik er zelf voor om de presets tijdelijk uit te schakelen. Dit doe je door het schuifje van de equalizer uit te zetten. Zie onderstaande afbeelding.
IMG_1274.PNG

Het valt mij op dat de bas echt wel heel goed is gedaan. De bas is goed en klinkt lekker diep. Het trilt op een goede manier in je oor, maar deze is niet overdreven.

border%20aangepast.png
Gaming, sporten, films kijken en dagelijks gebruik
Naast het luisteren naar muziek of het bekijken van een video, zijn de ATH-CKS30TW+ natuurlijk ook te gebruiken om te gamen. Ik speel PUBG (Ja, nog steeds) en in PUBG kun je veel kills maken door goed te luisteren waar de vijand loopt en of er een vijand in de buurt is. Het horen van je vijanden is een groot onderdeel van mijn speelstrategie. Ik was dus zeer benieuwd of de ATH-CKS30TW+ ook te gebruiken zijn tijdens het gamen van snellere spellen (shooters). Ik heb ze getest tijdens meerdere potjes PUBG. Ik was niet onder de indruk. Het geluid klinkt wat blikkerig en alsof het ver weg is. Ook het precies lokaliseren van waar de vijand loopt is lastig en wat dat betreft gaat dit beter met de bestaande setup die ik al had. Ik maakte gebruik van de 'dynamic' preset en de Low Latency Modus stond aan. Ik merkte geen merkbaar verschil op tussen het klikken van mijn muis, het schieten op beeld en het geluid in de oortelefoons. De vertraging is dus erg klein. Echt heel goed gedaan!
Ook heb ik de ATH-CKS30TW+ getest tijdens het spelen van World of Warcraft. Dit ging beter. Hier heb je niet echt nodig dat je precies hoort waar een vijand loopt. Ook hier had ik het gevoel dat het geluid van ver weg kwam. En geeft mijn huidige setup een fijnere ervaring. Wellicht ben ik ook erg verwend, want in principe is het prima te spelen. Zeker qua comfort in het oor is een langere gamesessie goed uit te houden.

Ook heb ik films gekeken met de oordoppen in. Dit ging prima. Er zit geen merkbaar verschil tussen de monden die bewegen en de stemmen die je in de oortelefoons hoort. Ik maakte geen gebruik van een preset (de equalizer stond uit). Als je mij op de man af vraagt of ik wel eens een betere ervaring heb gehad, dan zeg ik ja. Met een goede soundbar of met een surround systeem gaat dit beter. Ook met mijn huidige setup waarbij ik de Airpods Max gebruik, dan heb ik nog beter geluid. Ik houd dan ook rekening met de prijs van deze oortelefoons. In vergelijking zijn ze daarom gewoon erg goed en was de ervaring van het film kijken ook prima.

Voor mijn sport doe ik aan fietsen. Ik maak langere tochten buiten. Ik heb de ATH-CKS30TW+ getest in januari 2025. Het was buiten koud en het waaide die dag. Ik heb getest met noice-cancelling aan, hear-through modus en de ambiance control uit. Ik raad sterk af om de noice-cancelling te gebruiken tijdens het fietsen. Dit zou ruis weg moeten halen, maar hierdoor zorgt het juist voor een tegenovergestelde ruis. Hetzelfde geldt voor hear-through. Hierdoor hoor je wel de auto's enzovoort rijden, maar ook de wind is erg hard. Ik heb de fijnste ervaring gehad met beide opties uit en gewoon de passieve afsluiting van de oordoppen zelf. Het loont om de juiste oordoppen te vinden. Het maakt een significant verschil in de geluidservaring. Een te kleine oordop sluit niet goed af waardoor je last hebt van geluid van buitenaf wat je er eigenlijk niet doorheen wilt hebben. Een te grote oordop past weer niet goed in de gehoorgang waardoor de oortelefoon niet lekker zit en de oordop ook niet goed afsluit. Blijkbaar heb ik twee verschillende grootte gehoorgangen, want links gebruik ik een Small en rechts een Medium.
Tijdens het fietsen draag ik ook een helm. Nu het winter is, draag ik tijdens het fietsen ook een muts onder mijn helm. Deze muts zit deels over de oortelefoons heen en zorgt ervoor dat de oortelefoons een beetje bewegen. Ik heb geen enkel moment gehad dat ik dacht dat de oortelefoons uit zouden vallen. De oortelefoon kunnen zo'n hard geluid produceren dat het niet fijn meer is om naar te luisteren. Ze kunnen hard genoeg om andere geluiden dusdanig te onderdrukken dat je kunt genieten van hetgeen wat je luistert.

In het dagelijks gebruik merk ik dat ik overwegend de equalizer uitzet en deze niet per muzieksoort verander. Ik doe dit enkel als ik van tevoren weet dat ik langdurig naar een bepaalde muziekstijl ga luisteren. Ik kan de oordoppen langdurig inhouden. Ik kan ze meer dan twee uur inhouden zonder er echt last van te krijgen. Ze zitten lekker in de oren en het gedeelte waar de drivers in zitten is net groot genoeg om comfortabel in de oorschelp te passen.
Zeker in huis zet ik noice-cancelling lekker aan. Tijdens het koken merk ik dat de noice-cancelling heel goed het geluid van de afzuigkap maskeert.

border%20aangepast.png
Conclusie
Voordelen
Het gebeurt niet vaak dat ik producten die ik test vijf sterren geef. Ik doe dit enkel als het totale plaatje klopt. In dit geval is dat zo. De prijs van €99 is meer dan prima voor oortelefoons van deze kwaliteit. De geluidskwaliteit is goed. De bas is lekker diep en de andere tonen geeft de ATH-CKS30TW+ ook gewoon goed weer. Je kunt de luisterervaring bevorderen door de juiste keuze te maken van een equalizer. Daarnaast zitten de oortelefoons ook goed in het oor en kan ik ze langdurig inhouden. Ook worden er voldoende oordoppen in meerdere groottes meegeleverd. Hierdoor is er voor ieder oor wel de juiste oordop te vinden.
De app is overzichtelijk en biedt een intuïtieve interface. De oplaadcase is lekker klein waardoor je deze gemakkelijk mee kunt nemen. Ook biedt de oplaadcase een goede plek om de oortelefoons in te bewaren en geeft deze de oortelefoons ongeveer 11 uur extra aan batterijduur.

Nadelen
Ik heb weinig nadelen ondervonden aan de ATH-CKS30TW+. Persoonlijk heb ik liever dat de batterijen in de oortelefoons zelf én in combinatie met de oplaadcase nog langer meegaan. Ik gebruik nog steeds de Audio-Technica ATH-TWX9 oortelefoons en deze gaan aanzienlijk langer mee dan deze oortelefoons. Daarentegen betaal je ook drie keer zoveel voor die oortelefoons tegenover deze. Toch is/zijn de ATH-TWX9 wel mijn vergelijkingsmateriaal. De ATH-TWX9 biedt over het algemeen een nog betere geluidservaring dan deze. De ATH-CKS30TW+ bieden een prima geluid, zeker als je rekening houdt met de prijs. Maar wil je het allerbeste, dan moet je wat dieper in de buidel tasten en toch gaan voor zijn grotere broer, de ATH-TWX9.
Een ander nadeel dat ik heb ondervonden had met de equalizer presets te maken. Het was overduidelijk dat bepaalde tonen niet worden afgespeeld in bepaalde presets. Ik had liever gehad dat deze dan zachter afgespeeld zouden worden dan dat ze geheel zouden ontbreken.

border%20aangepast.png

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh