Review Netatmo Slim Deurslot en Sleutels Slim slot, slim genoeg?

Lid geworden
mrt 6, 2017
Als je toch al met één swipe je lampen dimt en met een spraakcommando het koffiezetapparaat aanspoort een espresso te maken, is het vanzelfsprekend dat je je huis beveiligt met een slim deurslot. Zo’n slim slot belooft een moderne en toch veilig manier om je huis te betreden of juist af te sluiten zonder ooit nog naar de sleutels te hoeven zoeken. Maar hoe vaak zoek je die sleutels? En hoe vaak ben je ze echt kwijt? Netatmo hanteerde bij het ontwerp van zijn Slim Deurslot en Sleutels andere scenario’s dan andere fabrikanten, en dat leidt tot een ander product. Waren dat de goede keuzes? Is het slot wel slim genoeg? ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Prima leesvoer weer, een slim slot heb ik al met regelmaat overwogen maar de prijzen blijven toch een obstakel, er zitten ook nog 2 sloten in m'n voordeur dus het mag ook nog dubbel op.
Als ik er aan zou beginnen wordt het waarschijnlijk een model dat gebruik maakt van bestaande cilinders, ik vind het idee wel prettig dat ik te alle tijden nog gebruik kan maken van een gewone sleutel en dat aan de buitenkant niet opvalt dat het om een slim slot gaat is wat mij betreft ook een pluspunt.
De weinige mensen die in m'n huis mogen komen als ik er niet ben hebben een sleutel dus dat kan dan ook blijven zoals het is.

Vanuit het oogpunt van de fabrikant snap ik de keuze voor dit systeem wel, de sleutels blijken een lucratieve handel te zijn.

Valide punten. Zoals ik schrijf, een slim slot staat denk ik zelden hoog op de lijst van slim te maken zaken. Al kan ik me juist in combinatie met de Netatmo bijvoorbeeld wel goed een scenario voorstellen bij een voetbalclub of ander gedeeld pand waar je dan relatief goedkoop een zoneringsplan kunt maken met verschillende sloten en vrij te beheren sleutels. Doe je dat via een officiele leverancier van dergelijke systemen zijn de gecertificeerde sloten en sleutels vaak nog duurder en niet zo vrij toe te wijzen. Voor thuis zijn jouw punten prima voorstelbaar. Hou wel rekening mee dat niet elk slot aan 2 zijden gelijktijdig een sleutel verdraagt.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh