Sony kiest voor mini-led bij topmodel-tv voor 2024

Lid geworden
mrt 6, 2017
Sony brengt dit jaar een flink aantal nieuwe televisietoestellen op de markt. De nieuwe toestellen brengen naar mening van het merk een nog betere weergave van films en series. Een weergave die gestoeld is op de wijze waarop de regisseur het bedoeld heeft. De elektronicadivisie van het bedrijf heeft, om dit te realiseren samengewerkt met de filmdivisie. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Hier zat ik dus op te wachten, nieuwe modellen betekent dat er aanbiedingen gaan komen met de tv's van vorig jaar.
Zodra ik een een goede deal zie van de X95L hangt die hier aan de muur. :)

Welke maat ga je voor?
75 inch, maar als er hele scherpe aanbiedingen komen sluit ik 85 ook niet uit.
Een tv kan nooit te groot zijn wat mij betreft, maar er is qua budget wel een grens.
De 85 is de enige maat die in America verkrijgbaar is, en die schijnt ook een ander paneel te hebben dan de kleinere maten

Je moet er maar de ruimte voor hebben, vind 50 inch al redelijk groot.
Het is een 85 inch geworden en de ruimte is geen probleem, zelfs op dit formaat went het ook erg snel en lijkt het al zo groot niet meer.
Ik ben alleen niet voor de mini led gegaan, dat zijn topmodellen met vaak extra lagen in het scherm die bij veel lichtinval voor vervelende effecten zorgen.
Met m'n vorige tv had ik hier al ervaring mee maar ik hoopte dat Sony het beter zou doen totdat ik een foto van een bekende Nederlandse dozenschuiver tegenkwam die wilde laten zien dat het scherm van een X95L retour model "niets" mankeerde.
En ik weet dit is een worst case scenario want de tv ligt plat op de vloer onder een lamp, maar het geeft wel aan waar je eventueel tegen aan kan lopen.

S1.JPG

neem aan dat je liever Google TV hebt dan andere Ossen?
Nee ik heb liever helemaal geen tv os, daarom heb ik ook voor Sony gekozen omdat je die kan instellen als basis tv zonder smart functie.
Voor het smart deel gebruik ik Apple TV.

Neem aan dat je dan gewoon niet inlogt met android tv / google tv?

Apple tv is een smart box of zo?

EDIT:

Neem aan dat je dit bedoeld?

Neem aan dat je dan gewoon niet inlogt met android tv / google tv?

Apple tv is een smart box of zo?

EDIT:

Neem aan dat je dit bedoeld?

Yep die bedoel ik, ik heb alleen de 128 GB versie want die heeft een vaste netwerk aansluiting.
De Sony is net een old school tv, geen inloggen of account nodig.
Je bent dan ook niet afhankelijk van software update's dus hij kan blijven hangen tot hij het begeeft.

Nee ik heb liever helemaal geen tv os, daarom heb ik ook voor Sony gekozen omdat je die kan instellen als basis tv zonder smart functie.
Voor het smart deel gebruik ik Apple TV.

Precies wat ik ook nodig heb...
Ik wil geen OS. Gewoon een TV die aangaat en waar ik een HDMI poort kan selecteren.
De rest gaat toch via HTPC of Raspberry Pi 4B & PS2/4

85 inch....
Wat zijn de hoogte en breedte maten van die tv?

Precies wat ik ook nodig heb...
Ik wil geen OS. Gewoon een TV die aangaat en waar ik een HDMI poort kan selecteren.
De rest gaat toch via HTPC of Raspberry Pi 4B & PS2/4

85 inch....
Wat zijn de hoogte en breedte maten van die tv?
108.5 cm hoog en 189 cm breed zonder voet, met poten komt er een cm of 3 bij al kan je dat ook hoger instellen als je een soundbar kwijt moet.
Overigens is Philips ook een merk dat bij veel modellen de optie bied om te installeren als basis tv.

108.5 cm hoog en 189 cm breed zonder voet, met poten komt er een cm of 3 bij al kan je dat ook hoger instellen als je een soundbar kwijt moet.
Overigens is Philips ook een merk dat bij veel modellen de optie bied om te installeren als basis tv.
En het stroomverbruik?

Ik heb nu nog een oude Panasonic Vierra, Plasma TV van 42 inch.. Verbruik:350W
Komende winter wel lekker nu ik nog in de salderingsregeling val, maar volgend jaar wil ik wel naar iets anders kijken.

En het stroomverbruik?

Ik heb nu nog een oude Panasonic Vierra, Plasma TV van 42 inch.. Verbruik:350W
Komende winter wel lekker nu ik nog in de salderingsregeling val, maar volgend jaar wil ik wel naar iets anders kijken.
Ik heb out of the box 135/145 watt gemeten, dat is middels de instellingen ook nog wel wat lager te krijgen met behoud van een uitstekend beeld.

Wow, dat haal ik met mijn 42inch LG uit 2011/12 ook. (135W)
Daarin is behoorlijk wat vooruitgang geboekt.

Waarschijnlijk wil ik in de richting van 55" gaan kijken. Uitgaande van je hoogte en breedtematen zou 85" ook prima passen, maar het budget laat dat niet toe :ROFLMAO:
Maar van 42-->55" lijkt me ook een leuke upgrade. En die TV's zijn ook wel voor minder dan €600 prima te verkrijgen.

Wow, dat haal ik met mijn 42inch LG uit 2011/12 ook. (135W)
Daarin is behoorlijk wat vooruitgang geboekt.

Waarschijnlijk wil ik in de richting van 55" gaan kijken. Uitgaande van je hoogte en breedtematen zou 85" ook prima passen, maar het budget laat dat niet toe :ROFLMAO:
Maar van 42-->55" lijkt me ook een leuke upgrade. En die TV's zijn ook wel voor minder dan €600 prima te verkrijgen.
Wat ik heb is de X90L een direct led met local dimming die liggen qua verbruik wat hoger dan de standaard led LCD's, helaas ook qua prijs zeker als er Sony op staat.
Je kan in ieder geval b.v. een site als iBood in de gaten houden die hebben met regelmaat mooie Philips toestellen voor scherpe prijzen die als "domme" tv in te stellen zijn.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh