TCL 55C754 Review. Een aantrekkelijk geprijsde 144Hz-tv voor gamers

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Wat is mis bij het stuk over tv besturingssystemen is de informatie of het gebruik van Google o.s. verplicht is.
Bij b.v. Philips en Sony is die verplichting er niet en kan je het toestel als basis tv instellen.
Dergelijke tv's hebben mijn voorkeur boven merken als LG en Samsung waar de eigen software verplichte kost is, en daar krijg je dan ook nog de niet te verwijderen apps van derden bij die zich ingekocht hebben met bijbehorende "aanbevelingen".
En om de hele ervaring nog wat treuriger te maken beschikken veel tv's over hardware die amper toereikend is om de gebruiker een vlotte en soepel draaiende interface te bieden.
Een externe oplossing erbij halen is dus in veel gevallen helemaal zo'n verkeerd advies niet, je bent dan ook niet afhankelijk van het update beleid van de tv fabrikant.

Ik heb geen instelling gezien waarmee je Google kunt uitschakelen. De interface werkt vlot genoeg. Niet heel veel anders dan mijn eigen Sony en Nokia-tv's thuis.

Zijn er nog TV's te krijgen zonder Smart functionaliteit? Ik wil er liefst geen apps op, of Google. Gewoon een "domme" TV...

Zijn er nog TV's te krijgen zonder Smart functionaliteit? Ik wil er liefst geen apps op, of Google. Gewoon een "domme" TV...
Geen 4k schermen met een beetje kwaliteit denk ik, maar je kan Sony en Philips tv's wel in gebruik nemen als "domme" televisies.
Die keuze krijg je bij het installeren.

Er zijn LFD's te koop. Dat zijn de schermen voor professionele installaties zoals in vergaderruimtes en publieke ruimtes zoals restaurants en grote gebouwen. Die werken doorgaans als monitoren met wat slimmigheden erin om niet in te branden. De slimme trucs waarover tv's beschikken om compressiefouten te verhullen en te upscalen hebben dat soort schermen niet. Als ik een keer een Sony of Philips krijg, zal ik kijken of die mogelijkheid aanwezig is. De Samsung en TCL die ik getest heb, hebben het niet.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh