Vraag: Snelste PCI-e 3.0 videokaart

MSDOS Retro

Expert
Lid geworden
apr 15, 2024
De titel geeft het al aan:

Wat is de snelste PCI-e 3.0 videokaart? Zowel AMD als Nvidia...

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
je kan denk ik ook deze database gebruiken en zelf opzoeken.

Wil je weten wat de snelste PCIe- 3.0-videokaart is of de snelste gpu op een PCIe 3.0-bus?

Ik leg misschien het beste even de situatie uit. Deze is als volgt

Ik heb een systeem staan:

SuperMicro X9DRi-F
2x Xeon 2690 v2
elke CPU heeft 16GB (momenteel) ter beschikking.

Deze heeft PCI-e Express 3.0 sloten

Dit is officieel een server moederbord, maar ik wil hem misschien proberen in te zetten als "Windows 10 offline Single Player Games" machine.

Als ik het een beetje begrijp, zou de 2080Ti nog PCI-e 3.0 zijn...
Is dan 1 CPU een bottleneck, of trekt deze de 2080ti? Is er een meerwaarde van de 2e CPU? Zou als bijvoorbeeld 1 CPU (2690 v2) de bottleneck is voor de 2080Ti, de 2e CPU bijdragen aan dat het geen bottleneck meer is... Met andere woorden: bundelen de CPU's hun krachten om de GPU aan te sturen?
En levert een PCI-e 4.0 videokaart nog een voordeel op t.o.v een 2080Ti. Of vult de 2080Ti de gehele bandbreedte van de 3.0 bus?

Hierboven is zomaar een gedachte over deze hardware. Of het rendabel is is een andere discussie, en kan ik later misschien beter een 2e hands 5900X kopen.

Het ligt nogal aan de toepassing of de cpu of juist de gpu de limiterende factor is. Het goede nieuws is dat een videokaart met pcie 4.0 gewoon werkt op een 3.0 of 2.0-bus. Alleen haalt ie misschien iets mindere prestaties. In jouw geval zou ik even kijken naar gpu die nu voor een leuke prijs verkrijgbaar is. De komende tijd zullen er genoeg op marktplaats worden aangeboden;-)

Ik weet niet in hoeverre het relevant voor je is, maar Nvidia heeft aangegeven de officiele support van de 1000-serie te gaan stoppen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh