Advertentie
Als het aan Sentry Enterprises ligt mag je aankoop via creditcard voortaan wel wat opgevrolijkt worden. Het bedrijf brengt daarom een platform uit genaamd Radiance wat een OLED-display in een creditcard verwerkt. Het idee is niet alleen om je dag iets meer kleur te geven, maar natuurlijk ook om banken en andere merken hun (credit)cards te kunnen adverteren.
Het is niet de eerste keer dat er verlichte plastic kaarten zijn gemaakt, maar volgens Sentry Enterprises is zijn nieuwe platform veruit de beste. Dit komt door het gebruik van een heus OLED-scherm, met alle helderheid en kleurbereik die daarbij hoort. Overigens is het niet de bedoeling dat de kaarten zelf een accu bij zich gaan dragen. De schermen moeten namelijk van energie worden voorzien door het apparaat waar je de betaling bij uitvoert. Hiervoor wordt het NFC protocol gebruikt.
De voornaamste innovatie van het bedrijf is de verwerking van het OLED-scherm in de plastic kaart. Volgens het bedrijf moeten de kaarten net zo stevig en duurzaam zijn als gewone (credit)cards. Het Radiance platform moet dan ook makkelijk te integreren zijn in de kaarten van Visa, Mastercard, en andere POS-systemen.
De nieuwe toepassing laat voornamelijk zien hoe makkelijk het wordt om buigbare OLED-schermen te integreren in alledaagse gebruiksvoorwerpen. De technologie wordt steeds goedkoper en kan in verschillende toepassingen een meerwaarde bieden in uiterlijk, opvallendheid, en daarmee marketingkracht. Sentry Enterprises’ insteek is ook dat het de aandacht kan trekken van klanten, waarmee het een marketingtool kan zijn voor banken en andere makers van (krediet)kaarten. Producten met Radiance moeten dan ook makkelijk te produceren zijn met minimale veranderingen in het productieproces. Het is nog niet bekend wanneer er producten naar de markt komen met deze technologie.