Advertentie
De CES is in volle gang, op de beurs praten we met Stefan Streit, de Europese marketingbaas (CMO) voor televisiemerk TCL.
We praten met de man van het merk dat de gevestigde orden in de tv-markt uitdaagt naar de huidige trends: “Het aantal verkochte tv’s vergroot niet, de totale omzet wel. Deze trend is het gevolg van de keuze van consumenten voor grotere toestellen. Consumenten kiezen voor grotere toestellen en als ze toe zijn aan een nieuwe dan kiezen voor een maatje groter. Ook een verhuizing kan een reden zijn om een nieuwe, grotere op te hangen. Als iemand voor een groter toestel is gegaan, gaat hij niet terug naar een kleinere.”.
Hoewel we met een marketingman praten en niet met een techneut wordt het toch een beetje technisch: “Hoewel oled zijn voordelen heeft, zijn grote oled-televisies nog erg duur. Daarom denken we bij TCL dat mini-led een betere keuze is voor een groot toestel.”
Streit kijkt naar de toekomst: “Televisies transformeren naar slimme schermen, waar de tuner een minder belangrijk onderdeel van is. Het is een scherm, centraal in de woonkamer, dat gebruikt wordt voor gaming en het kijken naar entertainment. Jongeren bepalen steeds vaker zelf wanneer ze naar een programma kijken en laten dit niet meer dicteren door reguliere televisieprogrammering. Zij verwachten dat een televisie als een smartphone werkt. “
Streit woont en werkt vanuit China, Welke verschillen ziet hij in Europa? “In het noordelijke deel van Europa kiezen veel consumenten voor oled en zijn televisies die ook als schilderij dienst kunnen doen als onze NXTFrame populairder dan in het zuidelijke deel. Schermtechnologie is de kern van ons bedrijf. Wij produceren bij TCL CSOT zelf panelen en hebben alles in huis om panelen van 1 tot xxx inch te produceren “