Advertentie
De nieuwe Breaking Limit benchmark test prestaties in games met ray tracing. De software moet overweg kunnen met zowel iOS, Android, Linux, en Windows. Het programma is bedoeld om de prestaties van moderne mobiele apparaten zoals smartphones en tablets met elkaar te vergelijken. Maar het is dus ook mogelijk om de software op computers met Linux of Windows te draaien.
De Breaking Limit benchmark ondersteunt verschillende Raytracing technieken zoals ‘global illumination’ en ‘ray traced shadows and reflections’. Daarnaast worden ook upscaling-technieken ondersteund in de zwaardere Breaking Limit Ultra benchmark. Nvidia’s DLSS 2 en AMD’s FSR 2 worden enkel daarin ondersteund en deze Ultra-variant is dan ook gericht op desktops met enkel ondersteuning voor Linux of Windows.
Beide versies krijgen drie verschillende testmodi. In de gewone Breaking Limit benchmark geldt dat ‘Official’ de standaardinstellingen gebruikt. Official Native doet dit ook, maar past de resolutie aan naar de resolutie van het gebruikte apparaat, al werkt dit alleen op Android en iOS. De laatste optie is natuurlijk een ‘custom’-optie, waarbij gebruikers hun eigen instellingen kunnen instellen.
De Breaking Limit Ultra benchmark heeft grotendeels dezelfde testmodi, maar de ‘Official Native’-modus wordt vervangen voor een ‘Upscaled DLSS/FSR’-modus. Deze maakt gebruik van de standaard instellingen, maar bepaalt de prestaties wanneer er gebruik wordt gemaakt van DLSS 2 of FSR 2.