Nieuws

Games

Na toepassing AI-gegenereerde content in Call of Duty, zet Activision in op AI-reclame

Portret van de auteur


Na toepassing AI-gegenereerde content in Call of Duty, zet Activision in op AI-reclame
2

Advertentie

Pas onlangs moest Activision indirect toegeven dat het AI had gebruikt om de content van Call of Duty: Black Ops 6 te verbeteren. De bijbehorende mededeling verscheen op de Steam-pagina van het spel. Het team maakt gebruik van generatieve AI-toepassingen om geselecteerde spelelementen te ontwikkelen, zo luidt het.

Welke content precies door kunstmatige intelligentie is gecreëerd, is nog onduidelijk. Een laadscherm met een Kerstman met zes vingers zou een goede aanwijzing kunnen zijn. Activision krijgt de laatste tijd steeds meer klachten van fans over COD. Naast de voortdurende discussie over op vaardigheden gebaseerde matchmaking, vinden veel spelers de nieuwste skins in het spel veel te kleurrijk en ongepast. Ze springen er zo uit dat het voor sommige fans een negatieve invloed heeft op de beleving.

Door de problemen zijn de beoordelingen op Steam de laatste tijd gemiddeld overwegend negatief. Vroeger waren de scores nog in evenwicht. Call of Duty: Black Ops 6 is momenteel verkrijgbaar op Steam voor 79,99 euro. 

Toch heeft Activision besloten om ook in de reclame voor andere games kunstmatig gegenereerde content te gebruiken. Vooral drie reclamecampagnes kregen veel kritiek. Onder andere omdat de bijbehorende spellen nog niet bestaan. Het doel van de reclame was om te peilen of fans van de merken geïnteresseerd zouden zijn in mogelijke nieuwe edities. Hier werden mobiele versies van Guitar Hero, Crash Bandicoot en, hoe kan het ook anders, Call of Duty geadverteerd. Je ziet duidelijk de herkomst van de reclamebeelden. In de reclame voor Crash worden op de achtergrond een aantal personages getoond die niet echt in de franchise voorkomen en eruit zien als verschillende versies van het hoofdpersonage. 

Bronnen en meer links REACTIES (2)