Nieuws

Games

Gewijzigde mechanica: Anno 117 introduceert het bouwen van steden en behoeften

Portret van de auteur


Gewijzigde mechanica: Anno 117 introduceert het bouwen van steden en behoeften
1

Advertentie

Veel fans van opbouwende strategie wachten met spanning op gameplay-scènes en natuurlijk op een releasedatum voor Anno 117. Hoewel er nog geen informatie is over deze twee punten, hebben de ontwikkelaars nu wel een aantal geplande vernieuwingen voor het spel aangekondigd. In de livestream gingen ze dieper in op in totaal drie onderwerpen.

Iedereen die ooit een deel van de Anno-serie heeft gespeeld, weet hoe het bevolkingsgroeisysteem werkt. Er moet aan bepaalde basisbehoeften van een bevolkingsgroep worden voldaan. Zodra dit is gebeurd, kunnen we beginnen met het aanschaffen van verdere goederen en als de inwoners toegang hebben tot alle benodigde goederen, kunnen ze een niveau omhoog als ze dat willen. Het nieuwe deel richt zich nu echter op optionele behoeften. Dit betekent dat spelers kunnen kiezen tussen verschillende grondstoffen voor hun behoeften, waarvan er slechts één aan de bevolking geleverd hoeft te worden om ze te bevredigen.

Toch is het zinvol om alle goederen beschikbaar te maken voor de inwoners. De reden hiervoor zijn de nieuw geïntroduceerde attributen. Onze goederen hebben nu zowel positieve als negatieve voor- en nadelen. Sommige goederen, zoals wijn, hebben naast de positieve ook negatieve effecten op de bevolking. Er zullen in totaal acht verschillende attributen zijn in het voltooide spel. Vijf daarvan zijn al in de livestream genoemd: Inkomen, Bevolking, Tevredenheid, Brandbeveiliging en Gezondheid.

De laatste grote vernieuwing betreft de gebouwen in het spel. Deze krijgen ook attributen, of nog veel meer buffs. Opnieuw zijn er voor- en nadelen. Dit wordt snel uitgelegd aan de hand van de bakkerij als voorbeeld. Als deze in een woonwijk ligt, zullen de omringende burgers meer geld uitgeven. Het gebruik van de ovens verhoogt echter ook het risico op brand in de omgeving van het productiegebouw.

Welke nieuwe functies en gameplay-elementen Anno 117 nog meer in petto heeft, zullen we misschien te weten komen tijdens de aangekondigde gameplay reveal, die gepland staat voor 19 mei 2025.

Bronnen en meer links REACTIES (1)