12VHPWR kabel

Van der Berg

Beginner
Lid geworden
mei 22, 2024
Ik ben van plan om mijn huidige voeding mogelijk te vervangen. Ik heb een 10 jaar oude Seasonic Platinum Series 860W V2 (2015) deze is toen als beste getest bij Hardware.info.
Hij werkt nog altijd naar behoren.

Ik heb een RTX 4090 24GB GAMING OC videokaart en hij is verbonden via 3 kabels naar de voeding.

Ik wil een wat moderne voeding dat ook een 12VHPWR heeft waardoor ik 1 kabel kan gebruiken en 600W kan leveren.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Seasonic Prime TX-1000 Titanium voeding. Alleen zegt Informatique weer dat deze geen 12VHPWR ondersteunt of heeft. Nu lees ik op Seasonic:

Heeft iemand deze voeding en zit de kabel erbij? Informatique beweerd eveneens dat de voeding van mijn keuze geen PCI-E 5.0 is. Is dat waar, ik kan er niet over vinden.

Stel ik kies Seasonic Prime TX-1000 Titanium is dit voor bereid op toekomstige videokaarten en hardware. Informatique beweerd dat ik beter ATX 3.1 kan kiezen en 3.0 is het oude systeem.

Informatique heeft mij de Be Quiet Dark Power 13 1000W Titanium aangeraden wel met PCI-E 5.0 Gen en 600W, alleen lees ik op Tweakers:

De Dark Power Pro 13 van het Duitse be quiet! is volgens de 80Plus-norm een Titanium-voeding, maar in de voor onze regio relevante 230V-test van Cybenetics haalt hij dat niveau net niet. De lage geluidsproductie is een sterk punt van deze voeding, al vermeldt een enkele userreview een ratelend geluid. Goed om te checken of jouw exemplaar daar last van heeft, want voor deze prijs mag je vanzelfsprekend een feilloze voeding verwachten.

Op Seasonic website:

12VHPWR Cable

FOR PRIME TX-1000:

As we continue to improve and update our products, we recently added a 12VHPWR cable to the cable set. Kindly note, during this transition period customers may purchase power supplies that are either with or without this 12VHPWR cable. We apologize in advance for the inconvenience.

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik zou zelf eerder ook voor de ATX 3.1 standaard gaan met die 2x6 HPR connector dan nog voor de oudere ATX 3.0 standaard.

Ga die keuze binnenkort ook maken voor mij Main gaming build pc.

Ik doe het overigens niet om er een 400 watt videokaart erop aan te sluiten.
Maar denk dat die connector straks op 95% van alle videokaarten zal worden gebruikt.

RX 9070XT word ook een kaart met diverse connectors..

Zo las ik dat de AMD Reference design gewoon de oude molex connectors gebruiken 8 + 8
En dat er ook modellen komen die de nieuwere connector zullen hebben.
Dus langzaam gaan ze straks overal over op die nieuwere connector ook al gebruikt de kaart het wellicht niet.

Bedankt voor jou reactie en dat waardeer ik enorm. Het heeft mij enorm geholpen. Ik wil laten weten dat ik een nieuwe voeding heb gekocht een FSP Hydro Ti PRO 1000W Titanium met PCIE 5.0 en 12VHPWR ondersteuning tot 600W.

Het is voor mij geheel onbekend merk, maar blijkt ern grote speler te zijn. Volgens Tweakers en onafhankelijke tests is deze de beste in 1000W:

FSP is misschien niet zo'n bekende naam voor de meeste consumenten, maar deze fabrikant wordt door veel merken ingeschakeld voor de productie van voedingen. Onder meer veel voedingen van be quiet en EVGA komen uit de fabrieken van FSP. Blijkbaar bewaart het zijn beste psu voor zichzelf, want de Hydro Ti Pro 1000W kwam indrukwekkend uit de tests van Cybenetics, met het hoogste Titanium-certificaat voor efficiëntie en de best mogelijke rating voor geluidsproductie.

De Hydro Ti Pro 1000W maakt gebruik van een 135mm-fdb-fan en is slechts 15cm diep, wat bijzonder kort is voor een 1000W-psu. De 12Vhpwr-kabel kan vanzelfsprekend de volledige 600W leveren.

Oem: FSPCybenetics-labels (230V): efficiëntie Titanium

FSP is gewoon prima A-merk spul.. Alleen geen gamer merk zoals corsair.. FSP zit meer in de OEM markt. Maar ze maken ook voor de retail markt. Merk word veel in het buitenland gebruikt.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh