Twee derde van Nederlandse werknemers slaat wachtwoorden op in browser volgens onderzoek KnowBe4

Lid geworden
mrt 6, 2017
Meer dan 66% van de Nederlandse werknemers slaat wachtwoorden op in webbrowsers. Dit concludeert KnowBe4 na het bevragen van 340 personen over de online gewoonten rondom wachtwoorden en authenticatie. Dit kan volgens het bedrijf leiden tot gemakkelijke toegang voor kwaadwillenden, aangezien browsers wachtwoorden vaak onveilig opslaan. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
"Meer dan 13% van de respondenten werd echter verrast en vond opgeslagen wachtwoorden terug in de browser, terwijl ze dachten dat dat niet zo zou zijn."

13% klikt dus maar een eind weg en het maakt niet uit waarop, dat valt me eerlijk gezegd nog reuze mee.

"Meer dan 13% van de respondenten werd echter verrast en vond opgeslagen wachtwoorden terug in de browser, terwijl ze dachten dat dat niet zo zou zijn."

13% klikt dus maar een eind weg en het maakt niet uit waarop, dat valt me eerlijk gezegd nog reuze mee.
Zo zou je het inderdaad kunnen bekijken :ROFLMAO:.

Ik kies er zelf heel bewust voor om enkele 'minder gevoelig passwords' voor dagelijks gebruikte diensten in browser te bewaren i.v.m. gebruiksgemak. De rest gaat tegenwoordig direct de passwordmanager in.
Sinds de hoeveelheid diensten (online) niet meer te overzien is, en het aantal gerelateerde accounts idem ditto, ben ik aan de password manager gegaan. Dat nam gelijk de drempel weg voor meer diversiteit en complexiteit van mijn passwords, want ja dan hoef je ook niet meer te onthouden, op te schrijven of over te typen.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh