Microsoft blokkeert meer CPU's in de nieuwste Windows 11 24H2 build

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
69,007
Een workaround voor het omzeilen van bepaalde vereisten in Windows 11 24H2 is mogelijk niet meer bruikbaar. Microsoft heeft de vereisten voor CPU's aangescherpt in build 26080+ van Windows 11 23H2. Als je CPU geen SSE4.2 ondersteunt, zal je systeem niet meer opstarten en in een bootloop terechtkomen. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Best jammer, met elke verandering die Microsoft doorvoert is Windows een stapje verder verwijderd van het vrije open besturingssysteem dat het ooit was.
Het uiteindelijke doel zal waarschijnlijk een meer dichtgetimmerd en gecontroleerd ecosysteem zijn, maar dan wel met meer reclame en minder privacy dan de concurrent.
Zelf ga ik dus een Mac Mini gebruiken als daily driver (past mooi bij de rest van de i spullen), maar er zullen ongetwijfeld nog heel wat meer hobbyisten opzoek gaan naar alternatieven.
 
Draai momenteel zelf windows 11.. En ben er NOG wel te vreden mee, ziet er wat minder druk uit.
Maar de weg naar linux moet ik nog bewandelen (momenteel te weinig ervaring mee)
Windows 12 ga ik waarschijnlijk wel over slaan.
 
Draai momenteel zelf windows 11.. En ben er NOG wel te vreden mee, ziet er wat minder druk uit.
Maar de weg naar linux moet ik nog bewandelen (momenteel te weinig ervaring mee)
Windows 12 ga ik waarschijnlijk wel over slaan.
Ik ben zeker geen Linux expert maar heb wel aardig wat distributies uitgeprobeerd en vind persoonlijk Linux Mint de beste optie voor beginners.
Mint heeft veel weg van Windows 7 en je krijgt binnen de UI al heel veel voor elkaar zodat je niet gelijk helemaal afhankelijk bent van het gebruik van de Terminal.
Bovendien is het gebaseerd op Ubuntu zodat er online veel informatie en hulp is te vinden die voor Mint ook werkt.
 
Ik heb wel eea geprobeerd met Linux distributies. Ubuntu, Kubuntu, Mint. Ik vond het het allemaal net niet.

ZorinOS heb ik langere tijd gebruikt en dat beviel goed. Ik draai nu alweer bijna 2 jaar Debian12, en ik denk dat dit mijn OS is. Mijn 4 "niet retro" PC's zijn daar allemaal op overgezet.

Windows komt er bij mij niet meer in. (Behalve de "retro" bakken die tot Windows 7 doorlopen op I7-2600)
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh