Qualcomm toch niet helemaal eerlijk over benchmarks Snapdragon X Elite/Plus?

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
69,007
Toen Qualcomm in oktober vorig jaar de Snapdragon X Elite presenteerde tijdens hun Snapdragon summit, leken de benchmarks indrukwekkend. De prestaties zouden beter zijn dan die van Intel cpu's en het stroomverbruik zou lager zijn. Ook zouden ze net zo snel of zelfs sneller zijn dan de Apple M-series arm-chips. We rapporteerden gisteren over de Snapdragon X Plus, een SoC voor het goedkopere segment van Windows-laptops, en de specificaties leken veelbelovend. Maar nu heeft SemiAccurate een artikel gepubliceerd waarin ze beweren dat de benchmarks die Qualcomm aan de pers en OEM's (Original Equipment Manufacturers, zoals Dell en HP) heeft gedeeld, mogelijk niet accuraat zijn. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Niet voor het eerst dit soort nieuws, daarom ook altijd wachten op onafhankelijke reviews en tests, er zijn wel vaker bedrijven met "wij van wc eend" benchmarks gekomen.
 
Ik ben vooral benieuwd of het gaat lukken om de bekende toepassingen te draaien. Toen ik een tijdje geleden de Surface X aan het testen was, wat dat wel heel erg trial-and-error, waardoor het voor mij persoonlijk geen alternatief was.
 
Ik ben vooral benieuwd of het gaat lukken om de bekende toepassingen te draaien. Toen ik een tijdje geleden de Surface X aan het testen was, wat dat wel heel erg trial-and-error, waardoor het voor mij persoonlijk geen alternatief was.
Dat zal nog even tijd nodig hebben denk ik, de omschakeling moet eens ergens beginnen.
Het is allen te hopen dat Microsoft niet vroegtijdig afhaakt als de ondersteuning even op zich laat wachten.
Dat zou een herhaling zijn van Windows Phone8.1 wat ik ondanks de mindere ondersteuning nog steeds tot één van mijn betere telefoon ervaringen reken.
 
Ja dat was meen ik met Windows RT8 waar Windows Phone8.1 een afgeleide versie van was.
Ik heb zelf vanwege de prijsstelling geen Surface gehad dat vond ik iets te gortig voor thuisgebruik.
Dat omschakeling en ondersteuning heel erg lang op zich laat wachten heeft natuurlijk ook te maken met de enorme omvang van de markt die op x86 architectuur draait.
Software ontwikkelaars zien daardoor weinig tot geen reden om te veranderen.
 
Het heeft er ook mee te maken dat de Windows Store en de echte Store-apps die op beide architecturen konden draaien geen succes geworden zijn.
 
Dat begint al bij Windows Store zelf wat vergeleken met de App en Play-Store ook niet het grootste succes is.
Windows Store is een redelijk vrijblijvend iets en daar tegenover staan nog een paar generaties mensen die gewend zijn alles met .exe bestanden te doen die ze van over het hele net bij elkaar scharrelen.
Ik zie om me heen nog genoeg mensen op die manier werken en de Store laten voor wat het is.
Dat zal ook de reden zijn dat bij Windows 11 alles wat meer "dwingend" wordt.
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh