MSI focust zich op Nvidia voor videokaarten, AMD Radeon nauwelijks beschikbaar

Thread Starter
Lid geworden
mrt 6, 2017
Berichten
69,010
Hardware Unboxed heeft recent vastgesteld dat er nauwelijks beschikbare voorraad is van MSI’s Radeon RX 7000-videokaarten en dat de fabrikant nooit een custom RX 7600 XT, 7700 XT of 7800 XT heeft uitgebracht. Niet lang daarna heeft Hardwareluxx zijn licht opgestoken bij het bedrijf om te horen hoe de vork aan de steel zit. ... verder lezen
 
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik koop ook weinig MSI meer..

Laatste MSI X570S gaming EDGE wifi was nou ook niet zo`n top ondersteunend moederbord van MSI.
Ten eerst gezeur met de power button.. Druk je hem normaal in, moet je zeker 2 a 3 seconden wachten voordat die opstart (nee ligt niet aan mijn behuizings powerbutton)
Het bord wat ervoor erin zat kende dat hele probleem niet.
En dan nog bug fixes voor de USB audio en RGB.. Je krijgt echt het gevoel dat MSI maar matig support geeft voor dat bord.. Alleen omdat het laatste serie AM4 borden was.

Ook een Geforce GTX 660 van hun gehad (heb ik eigenlijk nog steeds liggen) met een defecte display output van de poort.
Ook al een defect waterkoeler van hun gehad, moest met RMA mee.. Blijkbaar slechte controle daar.
 
Wel gek dat geen grote fabrikant zich echt profileert met AMD videokaart modellen. Zeker gezien de AMD videokaarten het in de losse verkoop elke keer goed blijken te doen, zie het recente artikel over de verkoopcijfers van MindFactory. Enige wat ik me kan voorstellen is dat de winstmarges ietwat achterblijven, maar dat is juist op te lossen door wat meer skews uit te brengen.
 
Wel gek dat geen grote fabrikant zich echt profileert met AMD videokaart modellen. Zeker gezien de AMD videokaarten het in de losse verkoop elke keer goed blijken te doen, zie het recente artikel over de verkoopcijfers van MindFactory. Enige wat ik me kan voorstellen is dat de winstmarges ietwat achterblijven, maar dat is juist op te lossen door wat meer skews uit te brengen.
Als je naar de Steam survey kijkt heeft meer dan driekwart van de gebruikers een Nvidia kaart en haalt het AMD aandeel net de 15% niet, dan is de keuze van de fabrikanten wel begrijpelijk.
Kennelijk is het dan de consument die bepaalt
 
Als je naar de Steam survey kijkt heeft meer dan driekwart van de gebruikers een Nvidia kaart en haalt het AMD aandeel net de 15% niet, dan is de keuze van de fabrikanten wel begrijpelijk.
Kennelijk is het dan de consument die bepaalt
Eens hoor, Nvidia kaarten worden in totaal veel meer verkocht, maar gezien onder andere de cijfers van MindFactory lijkt het wel dat veel van de verkopen van Nvidia in pre-builts e.d. gebeuren, waar een interessant design van een losse videokaart iets minder belangrijk is over het algemeen.
Veel van de echte topmodellen van de verschillende videokaartfabrikanten vind je daar ook niet terug. Dus je zou zeggen dat die kaarten vooral voor de losse verkoop gedesigned worden, en dat dus ook mogelijk moet zijn voor AMD-kaarten.
 
Eens hoor, Nvidia kaarten worden in totaal veel meer verkocht, maar gezien onder andere de cijfers van MindFactory lijkt het wel dat veel van de verkopen van Nvidia in pre-builts e.d. gebeuren, waar een interessant design van een losse videokaart iets minder belangrijk is over het algemeen.
Veel van de echte topmodellen van de verschillende videokaartfabrikanten vind je daar ook niet terug. Dus je zou zeggen dat die kaarten vooral voor de losse verkoop gedesigned worden, en dat dus ook mogelijk moet zijn voor AMD-kaarten.
Dat zou mogelijk moeten zijn ja, maar uiteindelijk zullen de consumenten je producten wel moeten kopen.
AMD heeft in het verleden een aantal energieslurpers uitgebracht waarvan de prestaties per watt nogal teleurstellend waren,
een dergelijk negatieve reputatie is vaak heel moeilijk weer vanaf te komen, ook als de cijfers inmiddels wat anders uitwijzen.
 
Dat zou mogelijk moeten zijn ja, maar uiteindelijk zullen de consumenten je producten wel moeten kopen.
AMD heeft in het verleden een aantal energieslurpers uitgebracht waarvan de prestaties per watt nogal teleurstellend waren,
een dergelijk negatieve reputatie is vaak heel moeilijk weer vanaf te komen, ook als de cijfers inmiddels wat anders uitwijzen.
Daar weet ik alles van, ik heb ooit een vega 56 proberen te gebruiken. Dit was wel nadat ze heel erg in prijs verlaagd waren waardoor ze in theorie heel interessant waren (Gamersnexus besteedde er toen veel aandacht aan). Ik had een Gigabyte model gekocht, maar kon er 3 terugsturen omdat ze allemaal rare problemen vertoonden.
Uiteindelijk zeiden ze bij Megekko of Azerty (weet niet meer welke van de twee het was) dat ze die kaart niet meer wilden leveren en kreeg ik korting om een upgrade te doen naar een vega 64 van Asus. Die draait overigens nog steeds prima in de computer van mijn broertje. Ook qua prestaties komt die kaart nog best goed mee moet ik zeggen en stroomverbruik valt ook redelijk mee dankzij een flinke undervolt die kneiterstabiel is.
Toen ik die kaart zelf in mijn computer had had ik ook het HBM overclocked met een een of andere tooltje waarmee je de timings helemaal kon aanpassen enzo, dat zorgde in combinatie met de undervolt voor bizar goeie prestaties voor hoeveel de videokaart mij had gekost. Maar ik kan me goed voorstellen dat dit voor fabrikanten, retailers en de minder technische computerbouwers echt een drama gpu-generatie was.
 
Eens hoor, Nvidia kaarten worden in totaal veel meer verkocht, maar gezien onder andere de cijfers van MindFactory lijkt het wel dat veel van de verkopen van Nvidia in pre-builts e.d. gebeuren, waar een interessant design van een losse videokaart iets minder belangrijk is over het algemeen.
Veel van de echte topmodellen van de verschillende videokaartfabrikanten vind je daar ook niet terug. Dus je zou zeggen dat die kaarten vooral voor de losse verkoop gedesigned worden, en dat dus ook mogelijk moet zijn voor AMD-kaarten.

Het heeft meerdere redenen waarom Nvidia blijkbaar beter verkoopt. En AMD doet daar ook wel een beetje aan mee.
Ik heb de reference kaarten van de 7xxx serie van AMD niet gigantisch lang op de markt gezien.. Lijkt wel of dat ze die na enkele maanden gewoon uit de verkoop Retail halen.
Beetje rare zet van AMD als je het mij vraag. Het is ook nog een beetje promise and under deliver dingentje.. Veel beloven weinig nog waar gemaakt.

Aan de kant van Nvidia.. Is het vooral de naam bekendheid.. Misschien vinden sommige de ceo een knappe kerel met ze sexy leren jasje.
Maar Nvidia doet ook aan rare praktijken, zoals het eerder bekende GPP.. En ik denk dat ze daar stilletjes momenteel gewoon mee door gaan.
Dat MSI geen AMD kaarten op de markt zet kan daar ook vanaf hangen.. Dat Nvidia hier eisen aangesteld heeft en anders minder Nvidia kaarten of onderdelen voor kaarten kunnen krijgen. En dus van AMD kaarten maken zal moeten afzien.. Maar goed we weten ook door nieuws berichten wat er met EVGA gebeurd is..
 
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..


Terug
Bovenaan Onderaan refresh