Hoe snel is de AliExpress Original 1080 Pro 4 TB? Wat heeft deze ssd te bieden?

Lid geworden
mrt 6, 2017
Op AliExpress zijn veel interessante deals te vinden. Een voorbeeld is de 1080 Pro, een ssd met een capaciteit van 4 TB die voor 32,50 euro wordt aangeboden. Nieuwsgierig geworden naar dit ongelofelijke aanbod, hebben we een exemplaar besteld om het in ons testsysteem aan de tand te voelen. ... verder lezen

• Leuk
Waarderingen: PSCY
Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik mis eigenlijk een award voor slechtste produkt. Of oplichterij.. 🤣🤣

Omgerekend €260 per TB betaald.....koopje. :d

Je kan bij Ali best leuke deals scoren maar ssd's horen daar meestal niet bij, ik wacht nu zelf op een paar audio kabels en ben heel benieuwd wat ik thuis ga krijgen.
Het is een gokje wagen en gelukkig zijn de prijzen daar ook naar.

Je kan bij Ali best leuke deals scoren maar ssd's horen daar meestal niet bij, ik wacht nu zelf op een paar audio kabels en ben heel benieuwd wat ik thuis ga krijgen.
Het is een gokje wagen en gelukkig zijn de prijzen daar ook naar.
Kabels e.d. zijn meestal prima. Bij ons laden alle telefoons en tablets op via kabeltjes van Ali. Ook veel van mijn audi-apparatuur (prof. keyboard, interfaces, monitors e.d.) werkt prima via de Ali XLR kabels.
Ook bestel ik er veel kleine smart-electronica zoals Zigbee-spul (lampen, PIR-sensor e.d.), wat allemaal uitstekend samenwerkt met HomeAssistant. Maar ook dingen zoals LED-strips kosten daar vrijwel niks en zijn super goed. 5 meter RGBCCW voor minder dan een tientje en voor 8 euro een Zigbee stripcontroller, wat allemaal prima pairt met de Hue bridge of HomeAssistant. Probeer dat maar eens bij Hue voor die prijs :) Of een GU10 RGB/ Dat kost gewoon 50 piek bij Hue, en 5 bij Ali, overigens van uitstekende kwaliteit. En telefoonhoesjes zijn prima en veel goedkoper dan hier. Of leuke behuizing voor je Raspberries.
Ik koop er regelmatig, maar nooit iets duurs.

Kabels e.d. zijn meestal prima. Bij ons laden alle telefoons en tablets op via kabeltjes van Ali. Ook veel van mijn audi-apparatuur (prof. keyboard, interfaces, monitors e.d.) werkt prima via de Ali XLR kabels.
Ook bestel ik er veel kleine smart-electronica zoals Zigbee-spul (lampen, PIR-sensor e.d.), wat allemaal uitstekend samenwerkt met HomeAssistant. Maar ook dingen zoals LED-strips kosten daar vrijwel niks en zijn super goed. 5 meter RGBCCW voor minder dan een tientje en voor 8 euro een Zigbee stripcontroller, wat allemaal prima pairt met de Hue bridge of HomeAssistant. Probeer dat maar eens bij Hue voor die prijs :) Of een GU10 RGB/ Dat kost gewoon 50 piek bij Hue, en 5 bij Ali, overigens van uitstekende kwaliteit. En telefoonhoesjes zijn prima en veel goedkoper dan hier. Of leuke behuizing voor je Raspberries.
Ik koop er regelmatig, maar nooit iets duurs.
In het kader van de 'wetenschap' heb ik nu een aantal van dit soort producten gekocht. Daarvan gaan jullie de komende tijd de reviews terugzien.

Laatst bewerkt:
Altijd weer goed voor een dosis humor dit soort producten, zolang je er maar niks van verwacht natuurlijk.
Maar waar ik zo mogelijk nog het meeste om moest lachen en waar ik verder niemand over hoor, is dat er blijkbaar een nog slechter product bestaat volgens de "3DMark Storage bandbreedte" test :ROFLMAO:.

Kabels, zoals genoemd wordt, is ook zo'n wondere wereld.
Een paar jaren geleden hadden wij de meest vreemde uitvalsproblemen met een grote partij aangeschafte industrieele PC's (van een zeer gerenommeerd merk waar ik hier de naam even discreet van weg zal laten). Na wat troubleshooting viel de verdenking op de SATA-kabels. Die heb ik toen een paar heel voorzichtig met de hand ontleed waarna we een flinke dooie rat begonnen te ruiken.TIP @Frank Everaardt : Volgende, doorslaggevende stap was om er een aantal door een lokale partij (sorry, naam is me even ontschoten) onder de röntgen te laten leggen. Toen was de oorzaak gelijk 100% duidelijk.
Schoorvoetend werd toegegeven dat de apparaten een iets hoger 'made in China' gehalte hadden dan ons eigenlijk was voorgespiegeld. Problemen zijn vervolgens wel netjes opgelost.

Altijd weer goed voor een dosis humor dit soort producten, zolang je er maar niks van verwacht natuurlijk.
Maar waar ik zo mogelijk nog het meeste om moest lachen en waar ik verder niemand over hoor, is dat er blijkbaar een nog slechter product bestaat volgens de "3DMark Storage bandbreedte" test :ROFLMAO:.

Kabels, zoals genoemd wordt, is ook zo'n wondere wereld.
Een paar jaren geleden hadden wij de meest vreemde uitvalsproblemen met een grote partij aangeschafte industrieele PC's (van een zeer gerenommeerd merk waar ik hier de naam even discreet van weg zal laten). Na wat troubleshooting viel de verdenking op de SATA-kabels. Die heb ik toen een paar heel voorzichtig met de hand ontleed waarna we een flinke dooie rat begonnen te ruiken.TIP @Frank Everaardt : Volgende, doorslaggevende stap was om er een aantal door een lokale partij (sorry, naam is me even ontschoten) onder de röntgen te laten leggen. Toen was de oorzaak gelijk 100% duidelijk.
Schoorvoetend werd toegegeven dat de apparaten een iets hoger 'made in China' gehalte hadden dan ons eigenlijk was voorgespiegeld. Problemen zijn vervolgens wel netjes opgelost.
Ja, dat soort praktijken komen voor. Ik heb onlangs nog een discussie gehad met een fabrikant waarvan de review uiteindelijk op deze site is verschenen. Na het overleggen van de niet zo beste resultaten: moest men toegeven dat de technici niet zo heel erg best werk hadden geleverd.

Ik werd eerst heel erg blij met de nieuwe 1080 Pro en ik dacht dat dit de opvolgers is van de 990 Pro. Wat een grap zeer bedrog. Nee ik wil binnenkort mijn Samsung 970 EVO 1TB vervangen door een 990 Pro 4TB of misschien de nieuwe generatie. Ik heb nog een Samsung 980 Pro 1TB. Beiden zitten bijna vol vandaar dat ik wil upgraden met 4TB totaal 5TB.

Ik ga dan de 990 Pro 4TB als primaire opstart schijf gebruiken en de 980 Pro 1TB als tweede opslag

1080 pro is nooit uitgekomen dus je ziet al snel dat die een scam is zeker voor zo`n lage prijs -no way dat dat lukt.
Post automatically merged:

Ik werd eerst heel erg blij met de nieuwe 1080 Pro en ik dacht dat dit de opvolgers is van de 990 Pro. Wat een grap zeer bedrog. Nee ik wil binnenkort mijn Samsung 970 EVO 1TB vervangen door een 990 Pro 4TB of misschien de nieuwe generatie. Ik heb nog een Samsung 980 Pro 1TB. Beiden zitten bijna vol vandaar dat ik wil upgraden met 4TB totaal 5TB.

Ik ga dan de 990 Pro 4TB als primaire opstart schijf gebruiken en de 980 Pro 1TB als tweede opslag

Linux gebruiker waarom je OS ssd groter is? (of word)

1080 pro is nooit uitgekomen dus je ziet al snel dat die een scam is zeker voor zo`n lage prijs -no way dat dat lukt.
Post automatically merged:

Linux gebruiker waarom je OS ssd groter is? (of word)
Snap ik ook niet helemaal, ik vind je systeem disk gebruiken voor data opslag nog steeds het slechtste idee dat er is.
De ssd's voor het systeem zijn bij mij meestal niet groter dan 500 GB.

Gebruik voor mijn OS disk niet groter dan 1TB.
500GB krijg ik meestal nog wel vol met een hoop gedownload. 1TB is voor mij meer de save zone.

Voor me 2de pc gebruik ik een 2TB ssd voor games (hierbij weeg ik de kosten af tegen gebruik.
Op me hoofd systeem heb ik 1TB en straks 4TB voor games. (die 2TB ssd die ik nou nog heb ging steeds voller en voller worden.
Het zijn niet alleen de games die je erbij koopt in installeert. Maar ook de patches ect worden steeds groter.
Als de opslag max 80% is gaat de ssd eruit voor een grotere.

Ik game tegenwoordig niet meer op de pc maar toen ik dat nog wel deed had ik voor games ook aparte ssd's.
Vond ik wel zo makkelijk, na een schone installatie Steam erop en even aangeven waar de game directory's zijn en alles werkt weer.
En ook voor downloads weer een aparte disk.
Als er dan wat is met een systeem kan je zonder problemen (of data kwijt te raken) een schone installatie er op zetten.

Ik heb ook 3 SSD 's in mijn main rig.

1: Samsung 830 256 voor OS (Debian)
2: Crucial MX500 1TB SATA voor alle downloads, drivers, muziek, fotos etc etc.
3 Lexar NM710 2TB NVMe (Exacte copy van de Crucial SSD).

Daarnaast hangt er nog een (x TB) SATA HDD in, die eens in de zoveel tijd wordt bijgewerkt als 3e copy van de Crucial/Lexar SSD's. Na de backup wordt deze weer van de power & sata connector losgekoppeld.

Ik game tegenwoordig niet meer op de pc maar toen ik dat nog wel deed had ik voor games ook aparte ssd's.
Vond ik wel zo makkelijk, na een schone installatie Steam erop en even aangeven waar de game directory's zijn en alles werkt weer.
En ook voor downloads weer een aparte disk.
Als er dan wat is met een systeem kan je zonder problemen (of data kwijt te raken) een schone installatie er op zetten.

Maar steam directory had je wel gewoon op je C: drive staan?

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh