Amerikaanse privacywaakhond publiceert rapport dat Smart TV’s een ‘privacy-nachtmerrie’ zijn

Lid geworden
mrt 6, 2017
De bedrijven die verantwoordelijk zijn voor het bouwen van smart TV’s, streamingsticks en streamingdienstverleners hebben een soort 'surveillancesysteem' ontwikkeld, dat al jaren ongestoord zijn gang kon gaan. Dit blijkt uit een rapport van het Amerikaanse Center for Digital Democracy (CDD), dat het document heeft gedeeld met de Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC). Volgens Jeffrey Chester, co-auteur van het rapport en CDD’s uitvoerend directeur, zijn connected TV’s (CTV’s) een ware ‘privacy-nachtmerrie’, omdat bedrijven allerlei trackingtechnieken hebben kunnen toepassen zonder enige vorm van controle. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Tja, hierom heb in m'n tv dus als "dom" toestel in gesteld en er een Apple tv aangehangen, niet dat ik Apple op dit gebied heilig wil verklaren maar je hebt toch net wat meer privacy en je krijgt in ieder geval geen verplichte apps door de strot geduwd, zelfs die van Apple niet.
En ja dat kost wat meer maar dat heb ik er graag voor over.

Ach ja....

Waakhond dit, waakhond dat, privacy, AP, AVG.... het moet allemaal een gevoel van "veliigheid" betekenen... voor de buhne!

Links of rechtsom willen ze binnen de EU ook net zo goed alles van je weten.
Wie dat niet wil inzien, leeft nog onder een grote steen.

Een GROTE SCHIJNVERTONING!!!

Laatst bewerkt:
Onze Samsung TV heb ik gewoon niet meer aan de wifi gehangen. Nergens voor nodig. Het ding hoeft alleen maar een scherm te zijn, de rest regel ik met andere hardware.

Onze Samsung TV heb ik gewoon niet meer aan de wifi gehangen. Nergens voor nodig. Het ding hoeft alleen maar een scherm te zijn, de rest regel ik met andere hardware.
Mijn vorige tv was ook een Samsung en geen verbinding met het netwerk is inderdaad de enige optie voor wat privacy bij Samsung.
Je kan bij de Tizen instellingen onder het kopje privacy alles zo instellen dat je het vooral privé wilt houden, maar het doet niet meer dan wat functionaliteit beperken om je het idee te geven dat er wat gebeurd is, de datamining gaat ondertussen gewoon door.

Ik wil m'n tv wel aan m'n NAS, dus op mijn eigen netwerk, maar niet op internet. Hoe zou ik zoiets voor elkaar kunnen maken?

Ik wil m'n tv wel aan m'n NAS, dus op mijn eigen netwerk, maar niet op internet. Hoe zou ik zoiets voor elkaar kunnen maken?
Wat er wel of geen toegang heeft is in te stellen in de firewall van de NAS zelf, of een andere optie is het internet verkeer van de NAS blokkeren in de router.
Hoe het exact in te stellen verschilt per apparaat dus dat is een kwestie van opzoeken in de gebruiksaanwijzing van de NAS of router die je hebt.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh