Logitech G G915X Lightspeed Review. Uitgebreid, low-profile gamingtoetsenbord

Lid geworden
mrt 6, 2017
Eigenlijk kan het niet meer in het tijdperk van de euro, maar ‘zo plat als een dubbeltje’ is nog steeds een gangbaar spreekwoord. Het Logitech G G915X-toetsenbord is een stuk dikker dan heel wat guldendubbeltjes, maar in vergelijking met zijn soortgenoten nog altijd heel erg plat. In dit artikelen bekijken we wat dit model heeft te bieden. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Zolang Logitech geen ANSI-layout levert in Europa heb ik geen interesse.

Ik snap dat dit persoonlijke voorkeur is, maar uit interesse; kan je aangeven wat het struikelblok in zit voor jou ?
Ik gebruik de \|-toets best veel en op een ISO keyboard druk ik dan steeds op enter. Ik heb ook wel eens een toetsenbord gebruikt waar ze het 3x2-blok met insert, home, etc veranderd hadden in een 2x3-blok. :stupid:

Mijn privélaptop is ANSI, mijn werklaptop is ANSI, de Chromebook van mijn vrouw is ANSI en de toetsenborden die we al in huis hebben hebben zijn ANSI, dus als ik een nieuw toetsenbord zou kopen zou het heel raar zijn als dat een ISO-layout heeft.

Verder maakt Logitech echt mooie producten, maar om een toetsenbord uit Amerika te importeren omdat Logitech weigert ze hier te te verkopen vind ik te ver gaan.

k gebruik de \|-toets best veel en op een ISO keyboard druk ik dan steeds op enter.

Wel grappig eigenlijk, ik gebruik die toetsen weer zo weinig dat ik er vrijwel niet aan hoef wennen om van ANSI naar ISO over te schakelen. Moest dan ook echt even kijken tussen mijn toetsenborden, welke ik veelal gebruik. Ik heb zelfs nog waar de L op de kop een enter is, en waar in de "inkeping" van die L de \| zit. Maar ook een met een "rechthoekige platliggende" enter toets met daarboven de \|

Leuk om te zien dat er weer eens low-profile mechanische keyboards gemaakt worden. Dit zou best een leuk keyboard voor mij zijn, maar er kleven enkele nadelen aan die voor mij persoonlijk een dealbreaker zijn:
  1. De prijs. 200 euro vind ik simpelweg veel te veel.
  2. De software. Het wordt echt tijd dat Logitech goede UX designers in dienst neemt want de software is simpelweg verschrikkelijk in de bediening.
  3. De G-toetsen. Ik wil geen extra toetsen links aan het toetsenbord, want dan druk ik daar altijd op i.p.v. op de ESC, Shift. TAB of Control.
  4. De degelijkheid. Mijn laatste twee Logitech toetsenborden, met Romer-G switches, hadden al na 2 jaar kapotte keycaps en afgesleten bedrukking (of ingesleten naast de bedrukking, lastig te omschrijven).
De ANSI-indeling vind ik niet zo problematisch. Ik ben gewend om ook op Duitse en Belgische keyboards te werken.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh