Wegwijs in de wirwar van back-up-opties bij Synology

Lid geworden
mrt 6, 2017
Back-ups staan niet bepaald bovenaan de lijst van populaire IT-onderwerpen, en dat is begrijpelijk. Ze zijn saai om te maken, complex om te beheren, en kunnen prijzig zijn. Bovendien leveren ze zelden direct voordeel op; je hoopt immers vooral dat je ze nooit nodig hebt. Maar in een digitale wereld zijn back-ups onmisbaar. Synology biedt een compleet palet aan oplossingen, waarbij het soms lastig is de juiste opties te kiezen. Wij helpen je daarbij. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik geloof niet dat ik "wirwar van back-up opties" een sterke reclameslogan vindt maar dat terzijde.

Back-ups zijn zeker belangrijk maar als particulier gebruiker geef ik er de voorkeur aan om het niet op actieve apparaten te doen.
Al enkele decennia maak ik gebruik van offline back-up op harddisks en dat durf ik dus inmiddels een beproefd systeem te noemen aangezien het nog nooit problemen of data verlies heeft opgeleverd.
En natuurlijk staat bijna alles dubbel en het belangrijkste driedubbel opgeslagen.
Actieve apparaten hebben voor mij een server of netwerkopslag functie maar zijn niet voor back-up, alles wat draaiuren maakt of verbinding heeft met internet zie ik toch als meer kwetsbaar en dus een risico.

Natuurlijk snap ik dat dit "systeem" voor bedrijven niet te doen is en automatische of online oplossingen onvermijdelijk zijn.

Voor mijn bescheiden gebruik en doelen ga ik in ieder geval afscheid nemen van Synology omdat ik het ingezette 'eigen schijven eerst' beleid een ongewenste koers vind.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh