Commodore maakt sterke comeback met C64 Ultimate: $2 miljoen omzet in eerste week en plannen voor Amiga

Lid geworden
mrt 6, 2017
Commodore is terug van nooit weggeweest. In de eerste week na de lancering van de Commodore 64 Ultimate haalde het bedrijf al meer dan 2 miljoen dollar omzet binnen. Daarmee heeft het merk zijn eerste hardware-release in ruim 30 jaar een vliegende start gegeven. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Vroeger op de basisschool hadden we een C64 met cassettespeler.
Daar mochten we om de beurt in de pauze mee gamen. Het was alleen allemaal zo traag dat je het grootste deel van de pauze de game aan het laden was, en daarna nog even kon spelen.
Ik neem aan dat diskette versies veel sneller waren met het opstarten. Die heb ik helaas nooit kunnen ervaren.

Toen de C64 mini uit kwam jaren geleden, heb ik deze aangeschaft. Maar eigenlijk nooit mee gespeeld omdat deze te veel afweek van het origineel. Heb hem geprobeerd te verkopen, maar nergens geen interesse ervoor.
Paar maanden geleden maar in de kliko gegooid.

Uiteindelijk denk ik dat voor mij de C64 gewoon niet interessant genoeg is. Misschien dat de Amiga dat wel is? Ik wil altijd wel de originele hardware...geen emulator zooi. Ik ben wel benieuwd naar wat er allemaal op de markt gaat komen.

Leuk om te zien maar ik ben gelukkig bij retro hardware dat impulsieve kwijt dat ik dan ook direct moet hebben, dat komt door een stukje zelfkennis dat ik heb opgedaan zodat ik nu weet dat het na een paar maanden in de kast zal belanden. :d
Er zullen overigens nog genoeg van dergelijke kopers zijn dus dat is voor Commodore mooi meegenomen.
De transparante uitvoering met LED's vind ik net zo "aantrekkelijk" als de gemiddelde moderne aquarium pc met verlichting.

Had het al gezien op youtube, gun ze het van harte.
Gewoon prachtig om gezien dat een merk weer tot leven komt.

Daar mochten we om de beurt in de pauze mee gamen. Het was alleen allemaal zo traag dat je het grootste deel van de pauze de game aan het laden was, en daarna nog even kon spelen.
Ik neem aan dat diskette versies veel sneller waren met het opstarten. Die heb ik helaas nooit kunnen ervaren.

Toen de C64 mini uit kwam jaren geleden, heb ik deze aangeschaft. Maar eigenlijk nooit mee gespeeld omdat deze te veel afweek van het origineel. Heb hem geprobeerd te verkopen, maar nergens geen interesse ervoor.

Uiteindelijk denk ik dat voor mij de C64 gewoon niet interessant genoeg is. Misschien dat de Amiga dat wel is? Ik wil altijd wel de originele hardware...geen emulator zooi. Ik ben wel benieuwd naar wat er allemaal op de markt gaat komen.
Ik heb zelf de Amiga 500 en dat is echt een wereld van verschil met de C64. Gi-gan-tisch. Daar valt ook veel meer mee te doen en zijn ook veel leukere games en software voor. Daarnaast nog een zeer actieve community.
Als er een hardware compatibele versie uit komt van een Amiga zal dat echt een instabuy zijn voor mij. ADF images (Amiga Disk Format) erop en gaan.

Zou zo`n C64 Mini ook niet willen..
Zit totaal geen retro gevoel in.. Ook al lijkt die misschien op de originele.
Maar je lichaam zegt dat dit ding het gewoon niet is.
Wil je dat echte gevoel van een machine hebben, moet je ook het originele apparaat hebben.

Een C64 is ook heel anders dan een Amiga.

C64 is meer te vergelijken met een eerste model 8088 XT machine.
Een amiga is al meer richting een 286 computer. Al is de cpu eerder rond die van een XT machine.

Ik heb zelf de Amiga 500 en dat is echt een wereld van verschil met de C64. Gi-gan-tisch. Daar valt ook veel meer mee te doen en zijn ook veel leukere games en software voor. Daarnaast nog een zeer actieve community.
Als er een hardware compatibele versie uit komt van een Amiga zal dat echt een instabuy zijn voor mij. ADF images (Amiga Disk Format) erop en gaan.

Ik denk dat ik de Amiga ook meer ga waarderen. Daar heb ik ook nog een aantal floppy's voor liggen/gekocht. Geen idee of ze nog werken.

Had men plannen voor Amiga of ideetjes voor Amiga ? Dat was mij tot op heden nog niet duidelijk namelijk gezien er nog de kwestie is van rechten op dat punt.

Had men plannen voor Amiga of ideetjes voor Amiga ? Dat was mij tot op heden nog niet duidelijk namelijk gezien er nog de kwestie is van rechten op dat punt.
De Amiga rechten, waaronder ROMs en merknamen, zijn niet inbegrepen in deze overname. Ze zijn in handen van Cloanto / Amiga Corporation, en worden grotendeels beheerd via juridische constructies waaronder Hyperion Entertainment en andere partijen vallen.

Simpson heeft wel “positieve gesprekken” hierover, dus ze willen dit graag doen maar eerst moet het rechtenstuk nog opgelost worden.
Nu het C64 Ultimate verhaal zo goed loopt denk ik wel dat ze tot een overkomst geraken.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh