Valve stelt Steam Machine voor

Lid geworden
mrt 6, 2017
Hoewel er de afgelopen dagen er al verschillende hints opdoken die op een aankondiging van Valve wezen, komt de officiële onthulling van de nieuwe Steam Machine toch nog enigszins onverwacht. Valve omschrijft het toestel als “je pc-games op grote schermen” en als “krachtig pc-gamen in een compact ontwerp”. Daarmee richt het bedrijf zich duidelijk op de woonkamer. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Echt voorstellen had natuurlijk met een prijsstelling geweest, het is voor Valve te hopen dat ze al een order uit hebben staan voor hardware op maat met een gunstige prijsafspraak anders kan de asociale houding van sommige bedrijven m.b.t. het beschikbare aanbod van RAM en opslag een flinke tegenvaller worden.
Aangezien zelfbouw voorlopig alleen voor absurde bedragen kan gaat de Steam Machine als het rond de prijs uitkomt die ik in gedachten had in ieder geval voor nu m'n Series X vervangen.

De Steam Machine verschijnt in twee opslagvarianten: 512 GB NVMe-SSD en 2 TB NVMe-SSD

Het is toch grappig om te zien dat hier niks tussen zit zoals een 1TB model.
512GB lijkt mij anno 2025 beetje achterhaalt, met de grote van de games van vandaag.
Ook lijkt mij de gpu wat beperkend. Minder dan een RX6700XT en dat zelfs met 8GB. Custom, dus lastig zelf te vervangen.

Toch vind ik een eigenbuild dan toch echt beter. Zit je niet aan limitaties vast.
Hoop dat het ook gaat betekenen dat steam OS eventueel ook naar de normale pc komt.

Hoop dat het ook gaat betekenen dat steam OS eventueel ook naar de normale pc komt.

Schijnt op nieuwste AMD hardware gewoon te werken (onofficieel) met de Steam Deck recovery image

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh