AM4-processors in populariteit gestegen door RAM-prijsstijgingen

Lid geworden
mrt 6, 2017
Met de stijgende prijzen van werkgeheugen zijn veel consumenten aangewezen op het werkgeheugen wat ze al hebben. Wie de overstap naar DDR5 nog niet heeft gemaakt is het dus interessanter om hun systeem te vernieuwen met een oudere processor die nog overweg kan met DDR4 geheugen. Hierdoor lijkt het AM4 platform weer aan populariteit te winnen. In sommige landen lijkt de Ryzen 7 5800X zelfs de meest populaire processor van dit moment te zijn. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik heb hier nog genoeg AM4 spul liggen (wat ik overigens niet weg ga doen, zeker niet in de huidige crisis) Straks zit ik voor de meeste pcs wellicht toch al op cachyOS. (alleen het geheugen is een berg geld waard op dit moment)
AM4 systeem misschien nog leuk om er windows 10 LTSC enterprise IOT erop te installeren en dit te gebruiken als het nog enige windows bak. (voor wat oudere dingen erop te doen)
Meer om nog van de data dat ik nog heb gebruik van te maken. Zeker als CachyOS volledig gaat aanslaan (zit momenteel in de wennings / ontdekkings fase.

Draai op de pc waar ik momenteel op zit nog met een Ryzen 7 5700x.. En dit is wel een geluks exemplaar, want ik vind deze erg bloed snel op de vorige 5700x die ik tijdje geleden al verkocht had.
En beneden heb ik nog de pc met de Ryzen 7 5800x3d erin, die later in die genoemde build komt. (waarschijnlijk eindigd een van mijn Radeon RX 9070 in deze machine)

Laatst bewerkt:
TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh