AMD alternatief voor Nvidia 3060/4060

MSDOS Retro

Expert
Lid geworden
apr 15, 2024
Voor mijn main build ben ik op zoek naar een videokaart.

Omdat ik de kaart op een later moment ook in een toekomstige Windows 10 "offline" build wil kunnen zetten, denk ik aan een AMD alternatief voor de Nvidia 3060/4060.

Omdat ik hem eerst nog tijdelijk in mijn Linux bak wil gebruiken, en ik betere ervaringen heb met AMD en Linux, is dat wel een harde eis.

Mijn 3 monitoren sluit ik het liefst allemaal aan via DisplayPort, zoals ik dat nu ook heb op de Firepro 7000.
Als het mogelijk is, een kaartje wat er ook 4K 60FPS uit kan halen. Of is dat teveel gevraagd?

Welke AMD kaart(en) moet ik dan aan denken?

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Ik denk dan aan RX 5700 XT/6600 XT/6650 XT/6700 XT
Zijn genoeg opties met 3x DP.
Of je daarmee 4K 60fps gaat halen hangt van de game en de instellingen af.
AAA games op ultra kan je vergeten.

@Wailingwimmy

Thx. De 6700XT is ook geen slechte keuze. Misschien laat ik het idee van 4K dan ook wel vallen

Kwam dit filmpje tegen. 2560x1440 zou ik het ook prima mee kunnen doen. Leuke 27" monitor op die resolutie erbij en klaar.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh