AMD levert geen Wraith Prism- en Spire-koelers meer bij Ryzen-processors

Lid geworden
mrt 6, 2017
AMD wijzigt zijn beleid op het gebied van meegeleverde koelers bij zijn processors. Sommige chips komen voortaan met zwakkere koeling, bij andere modellen zit er voortaan helemaal geen koeler meer in de doos. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dat heet dus winstmaximalisatie, en aangezien Intel op dit moment niet kan concurreren kan AMD doen en laten wat het wil.

Ik heb laatst een processor gekocht met AMD koeler. Die koeler ligt ongebruikt in de doos.
Doodzonde om koelers mee te leveren die ongebruikt blijven. Werd tijd dus.

Dat heet dus winstmaximalisatie, en aangezien Intel op dit moment niet kan concurreren kan AMD doen en laten wat het wil.

Nee, denk dat heel veel percentage werkelijk niet gebruikt gaat worden en uiteindelijk de gebruiker toch wel liever een betere koeler erop zet.

Stealh alleen leuk als super minimaal koelblokje.
Spire doet een 65watt cpu nog wel prima. Alleen de nieuwere modellen hebben volgens mij geen koperen kern in het midden. (die oude deden het wel iets beter.
Wraith meer als 65watt cpu zou ik er niet erop zetten.. Anders gaat het ding blazen en word een lawaaierig rommel.

Dus ja het zijn net aan cpu koelertjes. De wraith is meer voor de looks eigenlijk.

Beetje goedkope Coolermaster Hyper 212 koelt alleen al stuk beter dan het gene wat hier boven staat.

Nee, denk dat heel veel percentage werkelijk niet gebruikt gaat worden en uiteindelijk de gebruiker toch wel liever een betere koeler erop zet.

Stealh alleen leuk als super minimaal koelblokje.
Spire doet een 65watt cpu nog wel prima. Alleen de nieuwere modellen hebben volgens mij geen koperen kern in het midden. (die oude deden het wel iets beter.
Wraith meer als 65watt cpu zou ik er niet erop zetten.. Anders gaat het ding blazen en word een lawaaierig rommel.

Dus ja het zijn net aan cpu koelertjes. De wraith is meer voor de looks eigenlijk.

Beetje goedkope Coolermaster Hyper 212 koelt alleen al stuk beter dan het gene wat hier boven staat.
Zo denk jij er over en ik ook maar ik heb in het verleden genoeg pc’s in elkaar gezet met de stock koeler, veel gewone gebruikers boeit het simpelweg niet en die hebben er geen extra geld voor over.
Nu zijn dat veelal gebruikers die er niets bijzonders mee doen dus erg warm en luidruchtig zal het dan niet worden met een meegeleverde koeler.

De RGB koeler vind ik best leuk om te zien. Toch zou ik er niet voor kiezen. Ze werken, maar daar is ook alles wel mee gezegd.

Zo denk jij er over en ik ook maar ik heb in het verleden genoeg pc’s in elkaar gezet met de stock koeler, veel gewone gebruikers boeit het simpelweg niet en die hebben er geen extra geld voor over.
Nu zijn dat veelal gebruikers die er niets bijzonders mee doen dus erg warm en luidruchtig zal het dan niet worden met een meegeleverde koeler.
Nee niet als je in de lagere klasse zit ryzen 5 5500 of 5600 bijvoorbeeld.. Voor hoger had ik zeker al een betere koeler gekocht.
Is gewoon stiller, en je hebt die extra ruimte om Boost in te zetten.

Nee niet als je in de lagere klasse zit ryzen 5 5500 of 5600 bijvoorbeeld.. Voor hoger had ik zeker al een betere koeler gekocht.
Is gewoon stiller, en je hebt die extra ruimte om Boost in te zetten.
Daarom zou AMD ook een onderscheid moeten maken tussen de subtop/top modellen en de instappers die dan gewoon met een koeler geleverd worden.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh