AMD Medusa Halo APU krijgt maximaal 24 rekenkernen en 48 RDNA 5 Compute Units volgens MLID

Lid geworden
mrt 6, 2017
Het volgende “Halo”-product moet pas in 2027 beschikbaar komen, maar lijkt ook stevige upgrades met zich mee te brengen vergeleken met de huidige (al zeer performante) Strix Halo APU’s. Volgens MLID moet deze dan ook niet alleen beschikbaar komen in laptops, maar ook nog op het AM5 platform worden uitgebracht. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
De huidige generatie is al indrukwekkend en zeker goed genoeg voor een 1440p console build, maar ik zou dus eigenlijk geduld moeten opbrengen tot 2027. 😰
Al gaat dan natuurlijk de prijs helemaal door het dak want die is nu al fors.

De huidige generatie is al indrukwekkend en zeker goed genoeg voor een 1440p console build, maar ik zou dus eigenlijk geduld moeten opbrengen tot 2027. 😰
Al gaat dan natuurlijk de prijs helemaal door het dak want die is nu al fors.

Vraag me af waar dat gaat eindigen, kan natuurlijk niet zo eeuwig door gaan.

Vraag me af waar dat gaat eindigen, kan natuurlijk niet zo eeuwig door gaan.
Geen idee, maar zoals het nu gaat sluit ik niet uit dat we rond 2030 met een APU de 100+ FPS halen op 4K.
Voor liefhebbers van SFF builds gaat het een mooie tijd worden.

Mooie ontwikkeling voor handhelds en mini pc's.
Als het zo door gaat heb ik geen nieuwe videokaart nodig.

Mooie ontwikkeling voor handhelds en mini pc's.
Als het zo door gaat heb ik geen nieuwe videokaart nodig.

Zou daar persoonlijk niet zo blij om zijn..

Ontwikkelingen van APUs op iGPUs gaan dan niet zo hard.. Straks krijg je stagnatie net als bij de DGPUs.. Zit je eeuwig aan je APU vast en zal een van die cpu of GPU wellicht niet meer zo snel zijn.
Ontwikkelingen van Dgpus zullen dan ook stagneren, omdat de grotere groep straks alleen nog een APU wilt gebruiken.. Dus voor de kleinere groep die overblijft is het niet de moeite meer waard om een nieuwere en snellere model Dgpu te ontwikkelen.. Achteraf krijg je dat alles eigenlijk niet meer bevorderd werkt.

Heb zelf liever toch echt een DGPU... Want dan heb ik nog altijd de keus om of de CPU of de GPU apart van elkaar te vervangen.

En ja ik snap dat je naar je APU nog een Dgpu kan nemen. maar dan heb je wel minder pcie lanes over dan als je een normale cpu zou gebruiken.

Zou daar persoonlijk niet zo blij om zijn..

Ontwikkelingen van APUs op iGPUs gaan dan niet zo hard.. Straks krijg je stagnatie net als bij de DGPUs.. Zit je eeuwig aan je APU vast en zal een van die cpu of GPU wellicht niet meer zo snel zijn.
Ontwikkelingen van Dgpus zullen dan ook stagneren, omdat de grotere groep straks alleen nog een APU wilt gebruiken.. Dus voor de kleinere groep die overblijft is het niet de moeite meer waard om een nieuwere en snellere model Dgpu te ontwikkelen.. Achteraf krijg je dat alles eigenlijk niet meer bevorderd werkt.

Heb zelf liever toch echt een DGPU... Want dan heb ik nog altijd de keus om of de CPU of de GPU apart van elkaar te vervangen.

En ja ik snap dat je naar je APU nog een Dgpu kan nemen. maar dan heb je wel minder pcie lanes over dan als je een normale cpu zou gebruiken.
Ja heb gewoon geen zin om voor een beetje videokaart ik weet niet wat te betalen.
Tis al bezopen wat je er nu voor betaald.
Volgende generatie kan je er weer een paar briefjes extra neertellen.
Tis niet dat ik geen nieuwe kaart wil kopen, maar ga hun kas niet spekken.
Mensen betalen wel, volgende generatie eens kijken of de klant dat ook gaat betalen.
En vergeet het stroomverbruik ook niet.
Zodra ze normale prijzen gaan vragen koop ik ze weer, nu zie ik wel wat ik tegenkom qua videokaart.

Maar even goed, wil een ander het wel betalen, van mij mag diegene.

Probleem is dat de meeste mensen van generatie op generatie een nieuwe videokaart kopen..
Hebben ze een RTX4090, moeten ze ineens weer een RTX5090 hebben.. En volgend jaar zitten ze met smart te wachten op de RTX6090..
Dat is de werkelijke reden waarom alles zo duur word.
Sla gewoon eens 2 generaties over en kijk dan nog eens of zo..
Stroomverbruik hou ik eigenlijk altijd wel in de gaten.. 300 watt is voor mij wel echt de max op een Dgpu.
Dat is ook de reden waarom ik voor een 9070 ben gegaan en niet die 9070xt. 9070 is DE kaart die heel goed presteerd op 220 - 230watt vermogen) dat kon eerder alleen een RX6700XT.(alleen niet met de prestaties van een 9070.)
Volgende generatie RDNA5 zijn we die 9070xt allang al weer vergeten en dan is er weer iets veel beters dat waarschijnlijk 275 watt doet.
En dan is die 9070xt ook de held allang niet meer in Raytracing. Vind de 9070XT een zonder kaart. (leuk voor dit moment) maar over paar maanden heeft niemand het er meer over)

Zodra ze normale prijzen gaan vragen koop ik ze weer, nu zie ik wel wat ik tegenkom qua videokaart.

Probleem is dat dit nooit meer gaat gebeuren omdat AI ook aanwezig is. Kan alleen gebeuren is AI genoeg hardware heeft gekregen en dan weer over blijft voor de consumenten markt.

Alleen die hardware word ook weer langzamer, en AI heeft weer snellere kaarten nodig.. En zo blijft het balletje het cirkeltje rond gaan.

Wil je echt een andere kaart, zou je toch een keertje voor een keertje de knop moeten door hakken.

Laatst bewerkt:
Probleem is dat de meeste mensen van generatie op generatie een nieuwe videokaart kopen..
Hebben ze een RTX4090, moeten ze ineens weer een RTX5090 hebben.. En volgend jaar zitten ze met smart te wachten op de RTX6090..
Dat is de werkelijke reden waarom alles zo duur word.
Sla gewoon eens 2 generaties over en kijk dan nog eens of zo..
Stroomverbruik hou ik eigenlijk altijd wel in de gaten.. 300 watt is voor mij wel echt de max op een Dgpu.
Dat is ook de reden waarom ik voor een 9070 ben gegaan en niet die 9070xt. 9070 is DE kaart die heel goed presteerd op 220 - 230watt vermogen) dat kon eerder alleen een RX6700XT.(alleen niet met de prestaties van een 9070.)
Volgende generatie RDNA5 zijn we die 9070xt allang al weer vergeten en dan is er weer iets veel beters dat waarschijnlijk 275 watt doet.
En dan is die 9070xt ook de held allang niet meer in Raytracing. Vind de 9070XT een zonder kaart. (leuk voor dit moment) maar over paar maanden heeft niemand het er meer over)

Probleem is dat dit nooit meer gaat gebeuren omdat AI ook aanwezig is. Kan alleen gebeuren is AI genoeg hardware heeft gekregen en dan weer over blijft voor de consumenten markt.

Alleen die hardware word ook weer langzamer, en AI heeft weer snellere kaarten nodig.. En zo blijft het balletje het cirkeltje rond gaan.

Wil je echt een andere kaart, zou je toch een keertje voor een keertje de knop moeten door hakken.
Weetje ik heb geen haast, heb handhelds, consoles, vr, mini pc's en retro game pc's.
Dus maak me niet zo druk, ga bv wel een 2dehands kaart kopen.
Bv als de 6090 uit is koop ik wel een 3080 ofzo 2dehands, scheelt een bak geld en effin je begrijpt me wel.
Ik hoef niet de zwaarste kaart omdat ik bovenstaande ook heb.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh