AMD Ryzen 7 9800X3D wordt duurder maar is geen prijsverhoging

Lid geworden
mrt 6, 2017
De Ryzen 7 9800X3D heeft een nieuwe adviesprijs gekregen van AMD. Waar eerder een bedrag van €529 werd gehanteerd, staat de CPU nu genoteerd voor €547. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Dat krijg je als je premium koop.. Markt bepaald de prijs.. Zou momenteel lekker voor een ryzen 7 7700 gaan als goede instapper en deze later upgraden bij Zen6.
Deze actie van AMD zegt ook gelijk dat je bij Zen6 dus ook niet te lang moet wachten. Gaan ze straks weer het zelfde spelletje spelen.

Dat krijg je als je premium koop.. Markt bepaald de prijs.. Zou momenteel lekker voor een ryzen 7 7700 gaan als goede instapper en deze later upgraden bij Zen6.
Deze actie van AMD zegt ook gelijk dat je bij Zen6 dus ook niet te lang moet wachten. Gaan ze straks weer het zelfde spelletje spelen.
Ja, zo zit ik er ook wel in. Ik koop liever iets onder de top-end zodat ik voldoende performance heb en wat extra cash kan steken in de GPU.

Het is uiteraard wel zo dat de x3d aanzienlijk meer FPS halen.. Maar aan de andere kant upgrade iedereen toch zeker wel om het jaar of 2 a 3 jaar.
Zag laatst nog een review op tweakers.net die van een Ryzen 7 7800x3d naar een Ryzen 7 9800x3d is gegaan.. En ik dacht, die heeft zeker geld teveel voor die paar procent.
Als je even wacht op zen 6 heb je een grotere upgrade. (al verwacht ik dat die dingen waarschijnlijk ook maar 10% beter zullen zijn dan Zen 5.
Maar er zouden bij Zen 6 wel meerdere cores komen, dus dat voordeel heb je dan al.

Het is uiteraard wel zo dat de x3d aanzienlijk meer FPS halen.. Maar aan de andere kant upgrade iedereen toch zeker wel om het jaar of 2 a 3 jaar.
Zag laatst nog een review op tweakers.net die van een Ryzen 7 7800x3d naar een Ryzen 7 9800x3d is gegaan.. En ik dacht, die heeft zeker geld teveel voor die paar procent.
Als je even wacht op zen 6 heb je een grotere upgrade. (al verwacht ik dat die dingen waarschijnlijk ook maar 10% beter zullen zijn dan Zen 5.
Maar er zouden bij Zen 6 wel meerdere cores komen, dus dat voordeel heb je dan al.
Ja zeker, meer cores wel, maar wellicht niet op alle chipsets vcache, dus het voordeel in gaming is dan weer beperkt. Zelf investeer ik in een degelijke CPU om toch zeker 3 jaar verder te kunnen, daarna zien we wel weer. En eerlijk gezegd, hoeveel performance is genoeg? Als ik vlot kan gamen (zonder stutter) boven de 60fps is dit voor mij in veel games voldoende (hardcore fps games wil ik graag meer, maar dat is tegenwoordig ook geen moeite meer). Ik hoef niet persé 200fps :-)

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh