AMD Ryzen 7 9850X3D kost mogelijk paar tientjes meer dan 9800X3D

Lid geworden
mrt 6, 2017
AMD gaat mogelijk een soortgelijke adviesprijs hanteren voor de Ryzen 7 9850X3D ten opzichte van de bestaande 9800X3D. Dat blijkt uit een screenshot van een onbekende webshop, gedeeld door de Twitteraar Momomo_us. De aankomende X3D-chip wordt tijdens de CES-beurs van volgende week verwacht. ... verder lezen

Als je dit bericht niet wil zien, registreer je dan of log in.
Bij de 9850X3D komt er geen msrp aan bod, maar wel een actueel prijskaartje van 511,44 dollar. Dat is zo'n 22 dollar meer dan de 479,72 dollar van de 9800X3D.

Ik weet niet welke rekenmachine er is gebruikt, maar als ik de 511.44 - 479.72 doe, kom ik op bijna 32 dollar uit.

Ben wel erg benieuwd hoeveel die beter gaat presteren tov de 9800X3D. Als het net zo slecht gesteld is als de grotere broer, is het de meerprijs eigenlijk niet waard. Al is de prijs niet zo veel hoger als bij zijn grotere broers.

Ik weet niet welke rekenmachine er is gebruikt, maar als ik de 511.44 - 479.72 doe, kom ik op bijna 32 dollar uit.

Ben wel erg benieuwd hoeveel die beter gaat presteren tov de 9800X3D. Als het net zo slecht gesteld is als de grotere broer, is het de meerprijs eigenlijk niet waard. Al is de prijs niet zo veel hoger als bij zijn grotere broers.
De meerprijs was gebaseerd op de retailprijs van de 9800X3D (489,72). Dat stond verkeerd verwoord in het artikel, is aangepast :d

Enigste voordeel is dat je een betere geheugen controller krijgt die hogere speeds aan kan. Maar dan kan je net zo goed nog even 2 jaar uitzitten en voor een Zen 6 gaan.
Zie deze 9850x3d net als de 5800x3d meer als een proof of concept.

Enigste voordeel is dat je een betere geheugen controller krijgt die hogere speeds aan kan.
Daar schijn je als gamer weinig voordeel uit te halen, met name als je een X3D CPU hebt.
En met de huidige prijzen ook niet echt een aanrader om nog sneller geheugen te kiezen.

Zei ook alleen wat de vernieuwing was.. Niet dat je het perse hoeft te gebruiken.

We moeten het eerst zien wat het met die processor doet. Kan er nou niet veel van zeggen natuurlijk.
Men wist in verleden ook niet dat DDR5 sneller ging zijn op het oudere Intel Socket 1700 platform tegenover DDR4.

Bij megekko is hij een tientje duurder dan de 9800X3D
Met zo'n klein prijsverschil zou ik de 9850X3D nemen.

Dan moet je wel het voor lief nemen dat hij voor 3% meer performance aanzienlijk meer stroom gaat verbruiken.
Het is voor die 50x3D (het getalletje) niet de moeite waard.
Gewoon lekker de zuiniger en al sneller genoeg 9800x3d nemen totdat er een Zen 6 komt.

TechnologyInsider maakt geen gebruik van externe reclame en tracking cookies. Op deze website tref je alleen cookies aan die het comfort verhogen van het gebruik van deze website. Door het gebruik van deze website verklaar je je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie treft je aan in onze privacyverklaring..

Terug
Bovenaan Onderaan refresh